Volkswagen Golf 1.6 16V Highline (2002)

Volkswagen Golf 1.6 16V Highline (2002)

UitvoeringGolf 1.6 16V Highline
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002

Na jaren Japans te hebben gereden wou ik weer Duits rijden. Ik kwam uit bij deze mooie Golf in een prachtige zwarte kleur. De auto vindt ik luxe zeker voor een VW. Toen ik deze auto kocht was deze 6 maanden oud maar had wel veel gereden voor zo een jonge auto. Daarom waren er wat gebruikersporen paar krasjes aan de buitenkant die verholpen zijn bij aankoop. De vorige eigenaar had ook wel vaak de stoepranden geraakt met de lichtmetalen velgen. De stoelen zitten lekker stevig. Ik vind echter wel dat de golf hakerig schakelt. De 1.6 16v motor voldoet prima maar had van mij meer pk’s mogen hebben. In bochten helt de auto wel een beetje over. De problemen die ik ben tegengekomen lijken wel bij elke Duitse auto voor te komen ( zie problemen ). Daarom zal mijn volgende auto geen volkswagen meer zijn.

Motormanagement gaf een storing aan bij 55.000 km werd speciale motorolie ingedaan hielp niks, de auto bleef storingen aangeven.
Bij 62.500 km is de lambda sonde gereinigd tijdens een vakantie in Luxemburg viel de motor af en wilde niet meer starten de Lamda sonde is daar vervangen, kostte mij 200 euro. Was verbaasd over de prijs. In Nederland ben je namelijk veel duurder uit. De probleem kwam toch nog 1x keer terug daarna.

De auto vreet ook lampjes heb er in 3 jaar veel moeten vervangen.

De laatste tijd lijkt de motor ook wat in te houden geen idee wat het is ik houdt u op de hoogte.

---------------------------------------------------------
Update: 86750 km bougies vervangen nu houdt de motor niet meer in ben aan het inmiddels ook aan het kijken voor een opvolger.

3,5

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Lezersreacties (4) (gesloten)

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.