Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2006)

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

UitvoeringGolf 1.6 16V FSI Turijn
Bouwjaar2006

Deze auto gekocht om z’n uitstraling, afmetingen, merkentrouw enz.
De aflevering is door Century bijna perfect geregeld.
Een ding beviel mij absoluut niet. De claxon. Deze heeft een geluidje dat niet overeenkomstig is met de degelijkheid en de prijs van de auto.
Een beetje menig bromfiets is beter uitgerust. Na een klacht hierover bij de dealer (dit was voor hen geen nieuwe opmerking)heeft men een claxon bijgezet. Het resultaat was geheel naar mijn wens. Ik heb hiervoor geen rekening gehad en is door de verkoop betaald.
Mijn tweede opmerking geldt voor de mogelijkheden van intellingen die met behulp van een garagelaptop voor de lant te wijzigen zijn. Voorbeeld is de dagrijverichting.
Ik kwam er bij toeval achter dat het mogelijk was om mijn verlichting automatisch in te laten schakelen na het starten. Omdat ik ook overdag altijd met licht aan wil rijden had ik naar een evt. mogelijkeheid gevraagd. En er blijkt nog veel meer
mogenlijk. De mogenlijkheden moeten volgens mij meer aan het ’licht’ komen tijdens of na de verkoop. Verder is de FSI motor een zeer snelle en zuinige krachtbron met een fijne grom tijdens het optrekken, zeker in combinatie met de zesbak.
Verder alles overeenkomstig mijn hoge verwachtingen.

Gr. Piet Douwes

Geen