Volkswagen Golf 1.4 16V TSI 140pk Sportline (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 16V TSI 140pk Sportline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 9.383 km |
ERVARINGEN
- 9.383 km
Al vanaf de eerste dag dat ik hem bij de dealer wegreed echt in één woord super. Heb al in meerdere types mogen proefrijden, waaronder de GTI en de GT, maar ik moet toch zeggen dat deze auto bijna niet onderdoet aan die van de GT. De trekkracht onderin is vrijwel gelijk en aangezien de 140 PK versie wat goedkooper is dan de vorige 2 genoemden, heb ik er ook nog wat opties bij kunnen nemen waaronder: Licht & Zicht, Climatronic en BC+. Tevens had ik ook het bussines-pakket erbij zitten met: RNS300 en telefoonvoorbereiding etc.
Was eerste instantie wel bang dat ik ook zo een achterlijk boost-wijzertje op mn dashboard zou krijgen, maar dat is bij de 140 PK versie gelukkig niet het geval.. Gewoon een duidelijke temperatuur meter, waar je tenminste nog wat aan hebt..
PROBLEMEN
- 9.383 km
1400KM:
Heb er nu dus zo een 1400 KM opzitten en nog geen problemen ondervonden. Maar ja, wat niet is kan natuurlijk nog komen.
I.i.g. kan ik iedereen die twijfelt tussen een GT en de 140 PK versie toch de laatste aanbevelen, puur omdat je bijna hetzelfde koppel hebt.. scheelt maar 20Nm.. En als je hem tuned zit je er zo overheen.
2000KM:
Na de volgende mijlpaal van 2000 KM gereden te hebben, kan ik eigenlijk nog niet echt veel problemen constateren. Het enige probleem is dat de ruitenwissers i.c.m. de regensensor te gevoelig zijn, ook al staat de schakelaar in de zwaarste stand.. Verder vind ik hem nogal veel drinken, maar dat heeft waarschijnlijk ook wel met mijn rijstijl te maken. Bij elk ritje trap ik hem toch wel een keer goed in, al is het maar 1 keer per rit. Die duw die je dan in je rug voelt.. onbetaalbaar! Hoorde trouwens ook van de dealer dat de auto gewoon zonder problemen op EURO 95 loopt, maar dat zou ik toch sterk afraden. Rijd nu alleen maar op EURO 98 en af en toe V-Power en moet zeggen dat de motor stukken lekkerder loopt, dan de eerste tank die ze bij het rijklaar maken hadden afgeleverd...
3000KM:
3000KM erop zitten en nog steeds een super karretje! Niets is teveel voor de 140 PK sterke TSI motor. Het enige waar ik de laatste tijd wel last van heb, is dat het deurLED aan de bestuurderszijde, soms bij het vergrendelen van de auto, continu blijft branden ipv dat hij knippert..
Wordt maar eens tijd voor wat foto’s, zal deze zsm erbij gaan zetten.
9383KM:
Inmiddels is de auto bij de dealer geweest en is daar een regelmoduul van de centrale deurvergrendeling vervangen dit vanwege de continu brandende deurLED. Het probleem is niet meer teruggekomen.
18245KM:
Na een tijd niet geupdate te hebben het volgende: Auto rijd nog perfekt, maar is een paar maanden geleden wel bij de dealer geweest voor een probleem aan de climatronic. Deze deed alles, behalve het blazen en dan voornamelijk niet in de ochtenden. Na meerdere keren bij de dealer te zijn geweest en niets gevonden te hebben, is er uiteindelijk een \'af en toe\' weigerende kachelmotor vervangen.
Alles netjes vervangen onder garantie en geen problemen meer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.