Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Verso-S

Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

autoreview

Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)
Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)
Anoniem
  • Gebruikersreview
5 september 2012 om 21:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringVerso-S 1.3 VVT-i Aspiration
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf18 km
KM-stand laatst1.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Positief begin

  • 1.600 km
  • 5 september 2012

Mijn vorige auto was de oudere broer, een Verso 2.2D D-CAT (2007). Aangezien ik minder ruimte nodig had, minder km maak en de Verso 5 jr werd, besloot ik te zoeken naar een nieuwe auto. Uiteindelijk voor de Verso-S gekozen na een overtuigende proefrit en een berekening van de maandelijkse kosten (de D-CAT was toch behoorlijk aan de prijs elk maand). Ik heb een Verso-S Aspiration met de CVT automaat en een panoramisch glazen dak.

Waarom heb ik voor de Verso-S gekozen?

Hij is goedkoper in gebruik (tov vorige). 400kg lichter (MRB), goedkoper in aanschaf (verzekering) en veel zuiniger (benzine). De S is ondanks zijn bescheiden formaat in mijn ogen een echte MPV. Voor mij zijn de hoge rechte zit een belangrijk argument, net als de makkelijke dubbele bodem in de achterbak. Het derde argument was voor mij zeker de CVT automaat. Die heeft mij in de proefrit echt overtuigd.

Hoe bevalt hij in de praktijk?

Goed. De S rijdt lekker, hij is goed geveerd. Oneffenheden worden goed opgevangen zonder te springen maar ook niet te deinen. Hij helt iets over in de bocht maar niet overdreven. De stuurbekrachtiging is wat Amerikaans (stuurt heel licht), maar daar ben ik snel aan gewend geraakt en nu vind ik het lekker sturen. De 1.3 motor is sterk genoeg om mee te komen en voor het grootste deel van de tijd lekker rustig te kunnen rijden. In combinatie met de CVT doet hij 2500 toeren op 120. Wel even wennen: als je echt even moet accelereren gaat hij behoorlijk op toeren zitten, typisch CVT denk ik. Ik betrap mezelf erop dat de auto aanspoort tot een rustige rijstijl (wat mij goed ligt).

Het verbruik tot nog toe valt me goed mee. Met snelweg en onrustig rijden 1:16, met provenciale weg en rustig rijden 1:20. De CVT doet hier goed zijn werk.

Ik heb er geen parkeersensoren op zitten, de achteruitrijcamera (std op Aspiration) is meer dan voldoende. Wel moest ik even wennen aan de grote kijkhoek (visooglens), waardoor je soms al heel dicht bij een paaltje of auto bent. Je leert vanzelf de afstand inschatten.

Panoramisch glazen dak vind ik een leuke gimmick, de kids vinden het fantastisch. Wel moet je het doek weer dicht doen als de zon fel schijnt en het warm is, anders wordt de auto een oven. Overigens was dit verwacht. Het dak (dat overigens niet open kan, het is een glazen plafond) is heerlijk groot. Door het glazen dak wordt het heel licht in de auto en voelt de auto ruimer dan hij is.

Het mediasysteem is een verademing. Eindelijk een systeem dat doordacht is en intuitief in gebruik. Het touchscreen werkt goed en de kwaliteit van het geluid is goed. Heel makkelijk is de goed weggewerkte USB-ingang waar je ook gewoon een USB-sticky in kan doen waarop je x Gb aan MP3s op zet om vervolgens uren luisterplezier te hebben (bij mij zit er een 8Gb in). CDs neem ik niet meer mee. Streamen via BT kan ook, maar USB vind ik makkelijker.

De BT koppeling met mijn telefoon werkt goed en de bediening van de telefoon via 2 knoppen aan het stuur en het telefoonmenu op het touchscreen werkt goed. Geluidskwaliteit is beduidend beter dan mijn (losse) EGO Flash uit de vorige auto.

Enfin, al met al een goede auto die ruimschoots mijn verwachtingen waar maakt. Hij rijdt lekkerder dan ik verwacht had, met name door de CVT. Hij is ruim genoeg en veelzijdig genoeg. Ik mis mijn vorige (grote) Verso niet.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Toyota Verso-S? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Verso-S
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Toyota Verso-S 1.3 Automaat Dynamic | Navigatie | Achteruitrijcamera | Leder

    Toyota Verso-S 1.3 Automaat Dynamic | Navigatie | Achteruitrijcamera | Leder

    • 2016
    • 38.012 km

    € 15.945

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration Navigatie Trekhaak

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration Navigatie Trekhaak

    • 2011
    • 86.311 km

    € 11.400

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration CLIMA/CAMERA/TREKHAAK

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration CLIMA/CAMERA/TREKHAAK

    • 2011
    • 119.218 km

    € 8.250

Meer Toyota Verso-S occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Verso-S specificaties
  • Toyota Verso-S occasions
  • Toyota Verso-S video's
Advies en informatie
  • Toyota Verso-S tests
  • Toyota Verso-S gebruikersreviews
  • Toyota Verso-S index
PREMIUM
Nissan Note - Kia Venga - Toyota Verso-S

Nissan Note - Kia Venga - Toyota Verso-S

Meestal kies je voor een mini-MPV omdat je een praktisch inzetbare, ruime auto nodig hebt....

Lees meer
 

Toyota Verso-S reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    • 29 december 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    • 26 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    1
    • 8 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic (2013)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic (2013)

    5
    • 1 december 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic (2012)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic (2012)

    15
    • 11 maart 2013
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    • 5 september 2012
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    3
    • 5 september 2012
meer reviews
Rij-impressie Toyota Verso S

Rij-impressie Toyota Verso S

44

De Toyota Yaris Verso bestaat al zo’n vijf jaar niet meer. De concurrentie is gretig in het...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2012)

    • 29 december 2021
  • PREMIUM
    Opel Meriva - Nissan Cube - Toyota Verso-S - Op zoek naar

    Opel Meriva - Nissan Cube - Toyota Verso-S...

    • 17 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    • 26 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Aspiration (2014)

    1
    • 8 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic (2013)

    Toyota Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic (2013)

    5
    • 1 december 2020
  • Nieuws
    Kleine opfrisbeurt voor Toyota Verso-S

    Kleine opfrisbeurt voor Toyota Verso-S

    25
    • 12 mei 2014
  • PREMIUM
    Nissan Note - Kia Venga - Toyota Verso-S

    Nissan Note - Kia Venga - Toyota Verso-S

    • 29 april 2014
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business (2012)

    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive...

    3
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over komend jaar

    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over...

    109
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    37
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit alle hoeken

    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit...

    47
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    64
    • 28 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden