en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Verso-S 1.3 VVT-i Dynamic |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 50.971 km |
KM-stand laatst | 76.000 km |
Na lang wikken en wegen over welke auto we zouden aanschaffen gezocht naar een kleine gezinsauto met toch genoeg ruimte voor ons gezin. Reden voor een kleine gezinsauto is dat we ook nog een camper hebben en ikzelf een 4x4 ernaast hou. Deze laatste gebruik ik voor offroaden en in de omgeving rond te rijden. Met de camper gaan we op vakantie en dus voor onze vakanties hebben we ook geen grote auto nodig. Toch rijden we met 2 kids genoeg naar alle sporten en wonen ook de schoonmoeder en ouders niet om de hoek. Verwachting was dat we zo'n 20000 km per jaar zouden gaan rijden. Ik heb goede ervaringen met lpg en al diverse auto's gehad op lpg. Na overleg met onze lpg inbouwer zochten we een auto met geharde kleppen welke niet/nauwelijks gesteld hoeven te worden. Na veel auto's bekeken te hebben kwam ik op de verso-s. Staat bekend als erg betrouwbaar en ook nog eens makkelijk een lpg tank in te bouwen in het vak voor de reserveband. Wat ik zeker wilde hebben was ook een automaat en een cruisecontrole. Dus moest het een dynamic uitvoering worden. Na lang zoeken een nette uitvoering met 51000 km gevonden en gekocht. Gelijk lpg laten plaatsen en rijden maar. Het is een erg fijne auto, welke met de huidige 100km per uur grens een ideale cruiser is. Nu 25000km later ga ik de olie verversen en voor de rest is er niks gedaan afgelopen jaar. Het is een kleine auto en toch best groot van binnen. De kids waarvan 1 een lange tiener kunnen prima achterin zitten. Nadelen zijn de navigatie die ouderwets is en de updates zijn van bijna 2 jaar terug. Dus binnenkort een houder voor mijn telefoon plaatsen om met googlemaps te navigeren. Daarnaast moet je geen haast hebben. Als het moet kan ie wel 140 a 150 rijden alleen dat is gewoon niet echt fijn. Het nadeel van de cvt automaat is dat ie bij veel gas ook hoog in de toeren schiet. Als je een normale rijstijl aanhoud schakelt hij netjes en draait heel weinig toeren. En dan kan je goed meekomen met het verkeer. De auto heeft ook automatische verlichting welke aangaat als het donker wordt. Dit werkt wel alleen zou hij eerder mogen aanslaan en al verstel je dit dan werkt het nog niet naar behoren. Dus dan maar een stukje powertape op de sensor plakken. Hierdoor slaat de verlichting altijd aan als ik de motor start. Dit is prima en wel zo veilig. Zoek je een betrouwbare auto (laatst weer als meest betrouwbare auto uit de test gekomen) en met lage verbruikskosten dan is dit zeker een goede keus. Het is geen blikvanger en dat is voor ons ook niet nodig met deze auto. We rijden op lpg zo'n 1 op 12 en met 53 liter effectief tanken, komen we dan ruim 600km ver. Wat ook opvalt is dat de auto veel geimporteerd wordt. Van de toyota dealer begreep ik dat er redelijk wat vraag is naar dit model en dat ze hem eigenlijk te snel uit de productie hebben gehaald. Hopelijk helpt deze review jou bij het kiezen van je volgende auto.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.