Toyota MR2 2.0 GT-i (1990)

autoreview

Toyota MR2

Signalement

UitvoeringMR2 2.0 GT-i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf84.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Geweldige sportwagen!

Prima zitcomfort, fijne besturing, veel power (zeker met wat aanpassingen) en een leuk weggedrag.

In mijn geval is de MR2 als hobby-auto in gebruik en staat derhalve ook altijd binnen onder haar pyjama.

Enkele modificaties: 17’ LM velgen met 215/40ZR17 vóór em 235/40ZR17 achter, Sebring sportuitlaat, EPS katvervanger, MY99 voorspoiler in kleur (evenals dorpels en achterskirts), gele Koni"s, dubbele strutbar voorin en achterin (met veerpootverstevigingsplaatjes), 2DIN Toyota audioset met CD wisselaar, Goodridge RVS remleidingen, turbomotorkap, ProTech lakbehandeling, etc.

Voor dagelijks gebruik is de ruimte ietwat beperkt, maar dit ligt aan de persoonlijke behoeften.

Eigenlijk zegt een proefrit in een goed exemplaar en/of een bezoek aan een van de vele clubmeetings meer indruk.

De MR2 is niet goedkoop om te rijden vanwege de constructie kosten de grotere onderhoudsklusjes en motorreparaties/ vervangingen relatief veel door het extra arbeidsloon.

PROBLEMEN

Dynamo kapot bij 104.000 km precies tijdens een eerste avondje van een week Belgische Ardennen.

Startmotor haperen, kwestie van ook een nieuwe plaatsen.

De uitlijning is heel belangrijk bij de montage van de grotere wielen.

Verder in het begin wat elektrische storingen, wat een kapot relais bleek te zijn.

Verder blijft het een Toyota, maar ook op leeftijd blijven ze betrouwbaar, maar ook hier geldt: leeftijd komt met gebreken. Van olieverbruik moet je dan ook niet schrikken, kwestie van ouderdom en goed in de gaten houden!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.