Toyota Corolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Sol (2002)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf18.500 km
KM-stand laatst189.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ik kocht deze Toyota Corolla verso Sol versie 1.6 benzine van een weduwe op 18.500 kms. De auto zag er nieuw uit, alleen na de eerste kms moesten de achterbanden vernieuwd worden daar men flat spots hoorde(even te lang op een standplaats gestaan).
De auto heeft nu 166.000 kms ongeveer en ik zou geen andere willen qua model..

Het interieur zo goed als nieuw: de zwarte Sol versie zetels zijn erg robust en men ziet geen vervuiling erop, plastics idem, alleen de knopjes voor de klimaatregeling haperen wel eens..
Comfort is ok , de wagen is erg praktisch, veel plaats achterin, alleen de koffer afsluiting met een bar in de breedte, is lastig te hanteren.
Verbruik binnen de perken, ik denk +- 7,2 l/100 km
Als ik eens sneller wil rijden, vindt ik soms de motor niet zo ok, lage toeren niet veel speks, hoge toeren ok, maar onaangenaam geluid en dan hoog verbruik.. de auto weegt redelijk zwaar, lijkt een Lexus motor..
Op reis schijnt het verbruik ook hoger, met 4 personen aan boord en bagage, ligt de wagen achteraan lager dan vooraan, en schept de wind..9,5 l/100kms ?

problemen:
de airco radiator onder de dashboard was al van het begin ondicht, dus alle jaren opvullen en wat lek..laat het zo, kosten 650 euro voor de radiator!
nu is er al een tijdje een gat ontstaan door roest waar de las is aan de flens van het achterste uitlaatpot.. 450 euro, anders ging die pot nog jaren mee want geen roest elders?..
Radiator schijnt bijna ondicht te zullen worden door roestvlekken ?
wat roestvlekjes op de motorkap van steenslag..
anders geen roest op de karosserie
de auto start raar vind ik, alsof de electronika alles wat vertraagdt, wat dan als de batterij eens bijna leeg is ?

Anders normaal dus niets dan lof, zoals gezegt, de auto verslijt theoretisch niet, interieur en exterieur als nieuw na 12 jaar, uitstekende tweedehands wagen voor 3500 euro ongeveer nu (2014)
Ook als je de auto bekijkt valt ook op dat het model iets uniek over zich heeft qua styling, echt uniek, goed voor later, om een gezochte oldtimer te worden, ik weet niet waarom andere mensen dat niet zien ?...

...............

31/07/2014 : ok, een klein onderhoud voor de kontrole beurt, met vervanging van de achterste doorgeroeste uitlaatpot( alleen roestgaatje achter de flens die aansluit op die van het midden stuk ?), met telefoontje dat de voorste remplaten ook moeten vervangen worden en de ruitenwissers..ok..
toch weer 778 euro
+ melding dat de waterpomp lekt en zou moeten vervangen worden

Na de rekening van vorig jaar van +- 900 euro, voor vervanging van de achterremmen..
ok.. en de problemen met de airco ( moet telkens wettelijk gecontroleerd worden voor een lek in de kleine radiator/regulator onder het dashboard alvorens bijgevuld , sinds jaren, elk jaar) telkens + 320 euro,
moet ik toch besluiten, dat deze Toyota minder sterk is, als de Mitsubishi's die ik tot nu al had en waarop ik op 300.000 kms nooit een stuk moest vervangen...

176.000 kms
nu weer:
bediening ruit van bestuurder werkt niet meer goed en dreigt open te blijven steken
... verwarming laat het afweten soms ??
... de 2 portiersleutels met chips gebroken in de plastic à 160 euro/stuk

update:
auto in garage binnen, omdat verwarming niet werkt in de winter, soms wel soms niet..
kosten:
nieuwe radiator en waterpomp (lekken)en relais : 760 euro + werkuren
ook, nieuwe Y vork bediening voorruit links: 195 euro
Nieuwe dashboard Aero bedieningsknoppen nodig : 220 euro(werken niet bij koude..).. tweedehands gevonden à 50 euro..
+ nieuwe voorbanden : 175 euro

Auto voorkant helemaal laten herspuiten om de roestvlekjes op de capot rand en een kras in de zijkant.. 850 euro, een week later, hagelschade over de hele bovenkant en linker kant... balen zeg..

3de keer rekening van rond de 1000 euro
DUUR deze Toyota die nog 3000 euro waard is!!
De volgende auto is waarschijnlijk terug een Mitsubishi of Mazda, eindelijk weer rust...
dit wordt echt duur met stukken

??

  • 189.000 km

Groot onderhoud dringend gedaan :
ik was al zeker 5 keer in de garage geweest het laatste jaar, en nu kijk ik de olie na en wat blijkt: geen onderhoud gehad sinds 7/2014, bijna 2 jaar ?! en de garage waarschuwt niet ?
Nochtans zien ze altijd in de charts als ik iets moet laten doen..... olie nagekeken en ja bijna 2.5 l te kort ! slecht voor de motor..
Dan vraag ik mij toch af of die nieuwe onderhoud tussenstops van 20.000 kms bij moderne autos wel zo goed zijn ?? olie wordt toch oud met de tijd..
Komt ook doordat het motormanagement lampje bijna de dag na een onderhoudsbeurt altijd weer terug brandt ? dus geen waarschuwing gehad
nu nota op factuur : moet nieuwe batterij, en achterbanden..
nagekeken: banden oud, maar nog ok, en de auto start goed, dus ??
Ik begin mij af te vragen of de vervanging van de radiator ook zo nodig was, en andere vervangingen
schijnbaar vermeldt de garage te voorziene vervangingen die niet dra nodig zijn..
Ook hadden ze maar 2 maanden geleden de radiator en alle fluids vervangen, en hebben ze de fluids nu ook vervangen! 85 euro naar de maan... jongen.
. ok refund van 15 euro gekregen..
nochtans die garage is anders top
. = toch weer 420 euro..

Na testen, heeft de motor schijnbaar weinig schade ondervonden van het olie tekort, trekt nog lekker door
, men heeft wel een injektie reiniger gebruikt bij het laatste groot onderhoud
..............................
Was de probleempjes grondig beu
Auto ingeleverd voor een nieuwe C-HR 1.2T

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.