Toyota Corolla 1.4 D4-D Linea Sol (2004)

autoreview

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota Corolla - interieurToyota Corolla - interieurToyota Corolla - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla 1.4 D4-D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijden met verstand

  • 120.000 km

Corolla 1.4 D-4D sol
Kenteken nov. 2004. Gekocht in jan. 2007 en nu dus bijna 4 jaar in bezit.
Bij aanschaf 30.000 km gereden en nu is de teller de 120.000 gepasseerd.


Rijden en zitten

De sol uitvoering is fraai afgewerkt van binnen en compleet. Ik ben 1,82m en kritisch en gevoelig voor een goede stoel. In het begin enige twijfel over de stoel maar ik moet bekennen nooit last van mijn rug of andere zitklachten te hebben gehad. Wel vind ik de positie achter het stuur op de één of andere manier niet optimaal, ook al kan je in het 2005 model wat ik heb het stuur naar je toe halen (een must volgens mij). Vering en demping zijn comfortabel en ook het geluidscomfort vind ik erg goed. De motor is amper hoorbaar op normale snelheden en snort aangenaam voort. Ook wind- en weggeluid wordt goed gedempt. De kracht van de motor vind ik slechts aan de magere kant met 4 personen aan boord en een enorme skibox op het dak. Als minder positief zou ik de onsportieve wegligging willen noemen, die bestaat uit enigszins overhellen in de bochten en weinig “strakheid”. Het is allemaal gewoon weinig spectaculair.


Kosten

Ik rijd ongeveer 1:20 met de auto. Met Veel korte stukken erbij gaat het richting 1:18,5.
Gebreken aan de auto zijn er niet geweest in de afgelopen 90.000km, ik kan slechts 1 kapot dimlichtlampje bedenken. Wel heb ik altijd de beurten om de 15.000km aangehouden. Accu-remschijven en blokken-alles nog origineel.
De onderhoudskosten bestaan bij mij dus alleen uit werkloon, vloeistoffen, filters, ruitenwissers en banden.


Conclusie

Ik heb al veel auto’s gehad, o.a. vw golf-jetta-passat, peugeot 205, ford focus, mercedes E200, nissan sunny en toyota avensis.
Deze corolla vind ik weinig spannend, maar wel erg goed en comfortabel.
Naar mijn gevoel (en cijfertjes) de beste auto die ik tot nu toe heb gehad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.