Toyota Carina E 2.0 GLi (1997)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Carina E 2.0 GLi |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1997 |
| Jaar van aanschaf | 2001 |
| KM-stand bij aanschaf | 40.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is mijn eerste Toyota en ik heb voor dit merk gekozen vanwege de betrouwbaarheid. Voor het type en het motorvermogen was de bruikbaarheid als caravantrekker van belang. Over de auto zelf ben ik zeer tevreden. Het is een ideale reisauto, snel, stil en confortabel met een behoorlijke bagageruimte. Het verbruik ligt tussen de 1:10 en 1:12 en dat vind ik redelijk.
PROBLEMEN
Wat mij aan deze auto minder bevalt is dat Toyota nogal hoog van de toren blaast als het gaat om betrouwbaarheid maar dat in dit geval (heb ik een maandagauto?) absoluut niet waar maakt.
Met 70.000km moest de drukgroep wegens een fabrikagefout (los zittende klinknagels) worden vervangen. Een bekend probleem volgens de dealer. Toyota bood geen enkele tegemoetkoming. Tevens remschijven afgedraaid wegens trillingen in het stuur bij het remmen. Ook een bekend probleem zei men maar hiermee zou het euvel definitief verholpen zijn. Bij 71.000km stabilisatorstang linker voorwieophanging vervangen. Bij 80.000km wielremcilinder links achter vervangen. Bij 100.000km wielremcilinder rechts achter vervangen. Nu, bij 115.000km, weer hevige trillingen in het stuur bij het remmen.Schijven zouden nu vervangen moeten worden zonder een garantie dat ik daarmee defintief van het probleem af zou zijn en tegen een prijs van € 340,- (inclusief remblokken). Dat laatste was de druppel die de emmer deed overlopen. Een universele garage heeft ze inmiddels vervangen voor € 257,-.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Waarom de Volkswagen Kever Boxer Diesel er toch niet kwam

De 5 beste elektrische occasions van € 15.000 tot € 21.000

Nick zat vroeger als kind in deze snelle Seat Leon van zijn pa, nu is het zijn trotse bezit

De BMW iX4 wordt een iX3 met een hoekje minder - Vooruitblik



