Toyota Carina E 1.8 GLi (1996)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Carina E 1.8 GLi |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1996 |
| Jaar van aanschaf | 2003 |
| KM-stand bij aanschaf | 122.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een testrit in deze ruime sedan wist ik weer waarom ik me tot deze toyota aangetrokken voelde. Wat een heerlijke auto! Uitermate stil (ook bij 120km/u), de GLi versie met 1.8 Leanburn motor presteert goed, en is qua uitrusting goed bedeeld.
Airco, Centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, electrische ramen en ABS zijn standaard.
De Leanburn motor zorgt (indien je rechtervoet dat toelaat) voor zuinige waarden (1 op 16 is goed mogelijk) en dat voor zo"n formaat auto!
De stoelen zijn wel voor verbetering vatbaar. Bij lange stukken merk je dat je wilt gaan verstellen..
PROBLEMEN
Toyota is niet voor niets al jaren een van de betrouwbaarste merken.. (geen dus..)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Toyota Carina E 2.0 TD GL (1996)

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde



