Toyota Avensis 2.0 D4-D Linea Sol (2001)

Toyota Avensis 2.0 D4-D Linea Sol (2001)

UitvoeringAvensis 2.0 D4-D Linea Sol
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004

Door een project in Antwerpen kreeg ik deze auto voor een aantal maanden tot mijn beschikking.
In eerste instantie vond ik de oude Avensis altijd een oubollige auto qua uitsraling. Maar als je eenmaal in de auto mag rijden en ermee onderweg bent ga je hem om zijn kunnen wel waarderen.
Toen ik de motor de eerste keer startte kreeg ik het gevoel dat ik een Toyota diesel van 15 jaar geleden starte, een ietwat iel geluid waarbij je duidelijk hoort dat het een diesel is. Maar als je dan eenmaal onderweg bent... ruim voldoende vermogen en koppel van ca. 2000-4500 tpm kruissnelheden van 170kmu zijn goed te doen. onder de 2000tpm moet je niet zijn.. Zuinig rijden is ook geen probleem.. tot 1100km. op een tank met een verbruik van ca. 1op20 is goed haalbaar.
Over de uitrusting ben ik zeer te spreken, alles is aanwezig met uitzondering van een cruise control, probeer vandaag de dag maar eens een middenklasser met een moderne diesel + veel opties te kopen/leasen en dan zal je begrijpen wat ik bedoel.
Al met al veel waar voor je geld met een hele gunstige kilometer prijs.

Geen!