AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Auris Touring Sports
1

autoreview

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive (2015)

Anoniem
  • Review
16 maart 2021 om 11:51
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst110.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ontdekken

  • 110.000 km
  • 16 maart 2021

Na 20 jaar Volkswagen nu over naar Toyota.

Tijdens mijn Volkswagen ervaringen zijn er een aantal Volkswagen de revue gepasseerd. Voornamelijk polo's en een golf 1983 diesel in de juiste wegenbelasting periode. (Een genot om zo'n oerdegelijke 1.6D te rijden)

De laatste 10 jaar heeft een Polo 1.9 TDI (2008) dienst gedaan die me 215.000 km probleemloos heeft verplaatst. Voornamelijk snelweg kilometers wat aan veel zaken ook goed te merken was oa:
- koppeling pas bij 260.000 vervangen
- 1 set remblokken icm schijven in al die jaren
- 0.0L olie verbruik
- 1 setje achter schokbrekers ivm rammeltje

Netjes warm rijden, 1x per jaar een beurt met longlife olie en cruisen maar. Met de huidige 100kmh regel deed hij 1:21 gemiddeld. Met 130kmh was dit 1:18

Meer dan lof voor deze generatie TDI motoren.

Waarom dan een andere auto kopen?
De polo kreeg wat onderhoud die net iets duurder was dan de standaard beurt. Toen heb ik de afweging gemaakt, gaan we er nog een keer 5 jaar voor, met mogelijk nog wat problemen die zich dan gaan voordoen (wat geen schande zou zijn). Of toch na 10 jaar maar eens wat anders.

Zoektocht:
- grotere auto
- betrouwbaar
- zuinig
- zo laag mogelijk in de kosten
- het liefst automaat

Eerst kwam de V40 diesel R-design in beeld. 2017 / 2018 ex-lease leuk aanbod in mijn zoekrange met km-standen rond de 100.000km. De gedachte was, die kan dan weer 10 jaar mee. Na wat rekenwerk vielen de kosten me wat tegen.
- mwa het is een ruimere auto (hoewel ik de kofferruimte matig vind)
- ja betrouwbaar (afgaand op de ervaringen)
- ja mooie wagen
- ja relatief zuinig (1:20 was zeker haalbaar)
- nee kosten vallen tegen (met name de wegenbelasting)

Toen zag ik klokje rond waar een Toyota Auris Hybrid in zat.

Model stond me meteen aan en ben me toen direct gaan verdiepen.
Mijn conclusie was vrij snel dat er aan de hybride techniek niks mankeert. Sterker nog het is zelfs zeer betrouwbaar!

Dat vind Toyota zelf ook, (logisch) maar dat vertaald zich in 2 jaar garantie op een hybride occasion jonger dan 8 jaar met minder dan 150.000km op de teller. Op een standaard occasion van Toyota is dit maar 1 jaar.
Voor mij een extra detail om nog meer vertrouwen te krijgen in de hybride techniek.

Ik had me nooit verdiept in de hybride auto's omdat een Prius me echt niet aan staat.

Na wat zoeken een Auris gevonden bij een dealer, mooie inruilprijs voor mijn polo gekregen (meer dan gehoopt) afleverpakket van €599,- erbij genomen en daarmee dus 2 jaar garantie. (mits de beurten bij de dealer gebeuren) Maar die kosten zijn niet heel hoog heb ik al gezien.

De kosten afgezet tegen mijn polo, zijn voor de Auris net zo hoog maandelijks. Berekend op 25.000km per jaar. Een V40 diesel was in de belasting fors hoger en ook de verzekeringspremie scheelde toch wel 10 á 15 euro maandelijks tov de Auris. Terwijl de restwaarde van de Auris hoger blijft dan bij een V40 diesel.

Heb nu 3 weken de Toyota Auris:
- ja grote auto
- ja betrouwbaar (kan ik na 1 jaar meer over zeggen)
- ja mooie wagen (smaak)
- ja zuinig (1320kg 1:19)
- lage kosten JA (30 euro minder wegenbelasting dan de Polo, 6 euro minder verzekering dan de polo, tanken over de grens)

Het rijdt heerlijk!
De kracht zit hem in de combinatie elektromotor en brandstofmotor. Vooral op 60 / 80 wegen zal dit het best tot zijn recht komen omdat hij dan meer gebruik kan maken van de elektromotor. Maar ook op de snelweg vind ik 1:19 niet slecht. Dit zal nog beter worden gok ik, want heb bij de eerste tank best veel korte stukjes gereden. Maar bij de berekening voor de aanschaf ging ik uit van 1:18.

Ik ben een rustige rijder die anticipeert op het verkeer.
- ruimte tot voorganger houden
- gas los ipv op het laatst remmen
- rustig maar niet hinderlijk langzaam accelereren

De Auris zoeft over de weg. Als je bij 100kmh de cruise control aanzet op een vers stukje zoab hoor je de auto gewoon nagenoeg niet.

Maar dan die hinderlijke CVT versnellingsbak!!

Dit las ik in enkele reviews terug, dus was heel benieuwd wat ik daar van vond. Nou als je uit een Polo TDI stapt dan maakt die CVT niet zoveel herrie.
Ja tuurlijk hoor je hem loeien als je het gas intrapt, maar dat is niks vergeleken met het geluid van mijn oude TDI.
Als de auto in ECO modus staat dan is het acceleratie gevoel tov het CVT geluid niet in verhouding. Het maakt "lawaai" maar er gebeurt in verhouding niet genoeg. Als je de power modus gebruikt, dan is het acceleratie gevoel tov het CVT geluid prima. Het maakt dan "lawaai" maar er gebeurt ook iets.

Qua accelereren is de Auris denk ik gelijk aan mijn oude Polo. Door de CVT (traploze automaat) mogelijk nog wel sneller iig vloeiender.

De executive uitvoering biedt voldoende luxe! Een lease pro uitvoering is ongeveer hetzelfde. De aspiration uitvoering vond ik echt te karig. En qua aanschaf waarde scheelt het niet heel veel.

Ik had voor de aanschaf meerdere monteurs gesproken en ze zeiden eigenlijk allemaal hetzelfde. Een hybride kan je blind kopen. ANWB geeft ook nauwelijks aandachtspunten. Wat ik gevonden heb is dat de remmen nog wel eens vast gaan zitten omdat er weinig geremd wordt en de waterpomp zou nog wel eens lekkage willen veroorzaken.

Het accupakket kan met een hybridecheck worden gecontroleerd. Na iedere check wordt de garantie met een jaar verlengd door Toyota tot 15 jaar. Als het dan eens kapot gaat zijn er voldoende experts op de markt die revisie pakketen aanbieden voor een prijs waar je geen turbo voor koopt.

Het interieur is naar mijn smaak prima in orde. Waar een Toyota vroeger plastic oogde is dat bij de Auris zeker niet!

Tot zo ver.

Zal na een tijdje nog eens wat ervaringen delen.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Auris
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Toyota Auris

INFO
Toyota Auris in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Touring Sports 1.8 Hybrid Aspiration, Navi

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Aspiration, Navi

    • 2015
    • 84.880 km

    € 13.795

    Touring Sports 1.8 Hybrid Lease / Pano /

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease / Pano /

    • 2015
    • 122.468 km

    € 12.900

    1.6 Aspiration

    Toyota Auris 1.6 Aspiration

    • 2010
    • 121.779 km

    € 7.950

Meer Toyota Auris occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Auris specificaties
  • Toyota Auris occasions
  • Toyota Auris video's
Advies en informatie
  • Toyota Auris tests
  • Toyota Auris gebruikersreviews
  • Toyota Auris index
PREMIUM
Toyota Auris Touring Sport 1.8 Hybrid Trend - Doorgelicht

Toyota Auris Touring Sport 1.8 Hybrid Trend - Doorgelicht

Zuinig, praktisch, betrouwbaar: de Toyota Auris Hybrid scoort. Alleen de fun factor ontbreekt.

Lees meer
 

Toyota Auris reviews

  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    1
    • 16 maart 2021
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    4
    • 9 september 2020
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2016)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    1
    • 20 augustus 2020
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    3
    • 13 augustus 2020
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Business (2018)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    4
    • 23 april 2020
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.2T Trend (2017)

    Toyota Auris Touring Sports 1.2T Trend...

    9
    • 1 december 2019
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.4 D-4D-F Aspiration (2016)

    Toyota Auris Touring Sports 1.4 D-4D-F...

    2
    • 17 oktober 2019
meer reviews
Toyota Auris - Occasion aankoopadvies

Toyota Auris - Occasion aankoopadvies

110

Nee, een Toyota Auris wordt natuurlijk nooit een spannende auto. Maar wie zoekt dat nu eigenlijk?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2012)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    1
    • 12 januari 2021
  • Review
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2012)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    6
    • 3 december 2020
  • Review
    Toyota Auris 1.8 Hybrid Aspiration (2015)

    Toyota Auris 1.8 Hybrid Aspiration (2015)

    5
    • 22 november 2020
  • Review
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    2
    • 4 november 2020
  • Toyota Auris 1.8 Hybrid - 2013 - 384.618 km - Klokje Rond

    Toyota Auris 1.8 Hybrid - 2013 - 384.618...

    • 19 oktober 2020
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    11
    • 21 september 2020
  • Review
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    4
    • 9 september 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Toyota boekt verkoopgroei en recordaandeel in Europa

    Toyota boekt verkoopgroei en recordaandeel...

    68
    • 14 april 2021
  • PREMIUM
    Toyota FJ Cruiser – 2008 – 484.280 km - Klokje Rond

    Toyota FJ Cruiser – 2008 – 484.280 km -...

    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Toyota laat elektrische SUV zien

    Toyota laat elektrische SUV zien

    94
    • 12 april 2021
  • Autonieuws
    Vijf sportieve Toyota's met achterwielaandrijving

    Vijf sportieve Toyota's met achterwielaandrijving

    44
    • 10 april 2021
  • Toyota Land Cruiser - Achteruitkijkspiegel

    Toyota Land Cruiser - Achteruitkijkspiegel

    23
    • 10 april 2021
  • Autonieuws
    Toyota Avensis (2000) - Facelift Friday

    Toyota Avensis (2000) - Facelift Friday

    36
    • 9 april 2021
  • Autonieuws
    BZ mogelijk elektrisch label van Toyota

    BZ mogelijk elektrisch label van Toyota

    71
    • 8 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep