Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2015) #2

autoreview

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2015)

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf179.946 km
KM-stand laatst225.000 km
Lezerswaardering: 58%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 2,5 jaar

  • 225.000 km

Aanschaf:
Hiervoor een Prius 2 gekregen van mijn oom. Daar heb ik 2 jaar in gereden. Dat beviel eigenlijk prima. Maar na wat rekenen bleek een Auris touring ook wel binnen bereik en dit is toch een veel praktischere auto.

Pluspunten:
- gekocht bij 8 jaar oud en 179.000km. Praktische gewoon nog een nieuwe auto. Zo rijdt hij en zo ziet hij er ook uit
- verbruik, met klein beetje moeite 1:20 - Als ik rijdt zoals ik voorheen reed 1:17. Maar met ECO mode aan en zelf in Chill mode rijdt hij 1:20.
- zorgeloos, alles werkt, niks gaat zomaar stuk.
- station wagon, meestal meer dan genoeg ruimte
- stil en smooth op de snelweg
- Auto heeft weinig bekende problemen, alleen de bekende EGR's die verstoppen en uiteraard de koppakking die na verloop van tijd de geest geven. Als is dit het facelift model met een andere pakking en daarnaast ook andere ontwerp zuigerveren wat moet helpen met voorkomen van olieverbruik problemen.

Minpunten
- het wel bekende ‘drone’ geluid bij acceleratie. Ben geen fan. Maar meestal erger ik me er niet aan. Op vakantie in de bergen met een auto vol, dan had ik graag een andere motor in de auto gehad
- toch net niet ruim genoeg voor een tent vakantie met 4 mensen. Ook met grote dakkoffer
- saai. Het is geen bmw. (3 gehad hiervoor)
- laag trek gewicht.


Kosten/reparaties tot nu toe (~30k km)
3 normale beurten
2 banden
1 set remblokken

Bijzonderheden:
Afgelopen zomer zelf hulpveren geplaatst. Dat was echt een must met een volle vakantieauto.

Veel plastic clipjes ontbreken. Even goed bijhouden anders gaat alles los zitten.
Bij de hendel om de achterbank neer te klappen is het kunststof gebroken aan 1 kant. Zei gewoon spontaan knap. Die werkt dan ook helaas niet meer. Geen zin om dat te fixen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.