Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2016)

autoreview

Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris faceliftToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer Sports

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf19.450 km
KM-stand laatst19.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gedwongen overstap naar Hybride

  • 19.900 km

Deze zomer problemen gekregen met de Avensis Executive 2.0die steeds storing gaf op de elektrische handrem sensor.
Reparatie onzinnig duur geschat rond 1700€, met onvoldoende zekerheid dat het over zou zijn. Electronica was zo overstuur dat het af en toe gewoon ingreep op de motor aansturing door in te houden.
Durfden de vakantie er niet mee aan.
Huidige Auris stond in showroom naast een Avenis bij dealer en waren ongeveer even groot met het oog op kleinkinderen en een hond voor ruimte gekozen.
Het model van de Touring genoot onze voorkeur qua uitsraling. Km stand was zeer laag te noemen voor een auto van vier jaar en hij zag er eigenlijk als nieuw uit.
Motor werd dus een 1.8 Hybride ipv 2.0.
Het verbruik zou gunstig zijn terwijl de Avensis ongeveer op 1:16 liep.
Nu na ruim drieduizend kilometer en allround gebruik op autosnelweg en in Frankrijk het nodige bochtenwerk en klimwerk moet ik zeggen dat de Auris een stuk fijner stuurt als de Avensis.
Ik vind het wel een sport om zuinig te rijden alhoewel ik op de ASW in Frankrijk er geen rekening mee heb gehouden en met de stroom ben meegegaan.
Over het algemeen rijdt de Auris gewoon 25 procent zuiniger, hij gaat vlot mee met het verkeer accelereert zeer goed om een Inhaalmanoeuvre snel en veilig te kunnen maken.
Gemis is standaard wel het reservewiel, hierom eenzelfde set velgen (gebruikt) aangeschaft. Reservewiel past makkelijk achterin. Krikje van Aygo voor 5€ aangeschaft om zelf evt te kunnen wisselen.
Kinderzitje voor kleinkind past erin, weliswaar moet de passagiersstoel verder naar voren wat bij veelvuldig rijden met (klein)kind oncomfortabel kan zijn.
Het lijkt erop dat door het Hybride gebeuren onder motorkap de auto voorin wat groter is geworden en hier ruimte tov de Avensis is ingeleverd. Kofferbak is ook enkele cm’s kleiner in lengte en breedte.

De auto wordt voor woon werk verkeer gebruikt en zomers met zijn tweetjes voor vakantie.

Vanuit Frankrijk in een dag terug gereden 1050km.
Stoelen van de Executive Auris tov de Avensis (leder) zitten eigenlijk ook beter gezien de vormgeving maar kan persoonlijk zijn.
Wel is de instap wat kleiner tov Avensis.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.