Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 19.450 km |
KM-stand laatst | 19.900 km |
Gedwongen overstap naar Hybride
- 19.900 km
Deze zomer problemen gekregen met de Avensis Executive 2.0die steeds storing gaf op de elektrische handrem sensor.
Reparatie onzinnig duur geschat rond 1700€, met onvoldoende zekerheid dat het over zou zijn. Electronica was zo overstuur dat het af en toe gewoon ingreep op de motor aansturing door in te houden.
Durfden de vakantie er niet mee aan.
Huidige Auris stond in showroom naast een Avenis bij dealer en waren ongeveer even groot met het oog op kleinkinderen en een hond voor ruimte gekozen.
Het model van de Touring genoot onze voorkeur qua uitsraling. Km stand was zeer laag te noemen voor een auto van vier jaar en hij zag er eigenlijk als nieuw uit.
Motor werd dus een 1.8 Hybride ipv 2.0.
Het verbruik zou gunstig zijn terwijl de Avensis ongeveer op 1:16 liep.
Nu na ruim drieduizend kilometer en allround gebruik op autosnelweg en in Frankrijk het nodige bochtenwerk en klimwerk moet ik zeggen dat de Auris een stuk fijner stuurt als de Avensis.
Ik vind het wel een sport om zuinig te rijden alhoewel ik op de ASW in Frankrijk er geen rekening mee heb gehouden en met de stroom ben meegegaan.
Over het algemeen rijdt de Auris gewoon 25 procent zuiniger, hij gaat vlot mee met het verkeer accelereert zeer goed om een Inhaalmanoeuvre snel en veilig te kunnen maken.
Gemis is standaard wel het reservewiel, hierom eenzelfde set velgen (gebruikt) aangeschaft. Reservewiel past makkelijk achterin. Krikje van Aygo voor 5€ aangeschaft om zelf evt te kunnen wisselen.
Kinderzitje voor kleinkind past erin, weliswaar moet de passagiersstoel verder naar voren wat bij veelvuldig rijden met (klein)kind oncomfortabel kan zijn.
Het lijkt erop dat door het Hybride gebeuren onder motorkap de auto voorin wat groter is geworden en hier ruimte tov de Avensis is ingeleverd. Kofferbak is ook enkele cm’s kleiner in lengte en breedte.
De auto wordt voor woon werk verkeer gebruikt en zomers met zijn tweetjes voor vakantie.
Vanuit Frankrijk in een dag terug gereden 1050km.
Stoelen van de Executive Auris tov de Avensis (leder) zitten eigenlijk ook beter gezien de vormgeving maar kan persoonlijk zijn.
Wel is de instap wat kleiner tov Avensis.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.