Suzuki Vitara Cabrio JLX 16V (1996)

autoreview

Suzuki Vitara Cabrio

Signalement

UitvoeringVitara Cabrio JLX 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eindelijk hebben we de stap genomen om de auto te kopen die we leuk vinden. De Suzuki Vitara cabriolet 1.6 16V. Daar onze zoon niet meer in de kinderwagen hoeft durven we dit. Let wel dit is onze gezinswagen! Affijn de keus viel op de cabrio omdat we hiermee denken veel rijplezier terug te krijgen, de vitara omdat deze 4wd is en we deze auto schitterend vinden en hij net meer ruimte heeft dan de andere suzuki 4wd´s. De keus viel op de 16V ivm verbruik en trekvermogen. Ik trek er een dichte aanhanger mee van +/- 1000 kg. Dat is overigens even anders trekken dan de baleno zeg. De auto is veel stabieler met trekken. (niets ten nadele van de Baleno). Je kunt het verschil in vermogen super merken. Relaxed trekt hij de aanhanger mee. De ruimte in de auto is en was even wennen. Vooral de kofferbak is klein. Maar het is ook geen boodschappenauto. Vooral de sluiting van de bak vind ik niet echt praktisch maar het went, en ik snap waarom dit zo is. We hebben geen problemen met onze zoon(2 jaar) die nog in een maxi cosi kinderzit zit. Hij vind het uitzicht, hij zit nu hoger op de weg, schitterend. De auto rijdt overigens goed, is stabiel qua sturen, rijdt 1:12 gemiddeld. Alles is goed overzichtelijk en duidelijk. We hebben de auto bij een Suzukidealer in Deltzijl gekocht. Deze verkocht hem als zeer netjes en goed.

PROBLEMEN

Buiten het feit dat de auto erg bevalt heeft alles toch een bijsmaak. Na enig eigen onderzoek, met info van het internet, bleek er nogal wat mis. Kun je nagaan de garage had mij op het hart gedrukt dat het een zeer nette auto is!Affijn achter de kunstofplaten, welke onder de deuren op de beplating zit, is de beplating voor het achterwiel compleet weggerot (bestuurderkant).Ook zit hier een gigadeuk. De auto is n.a.w. beschadigd in het terrein. Het uitlaatsysteem is vanaf het spruitstuk compleet verrot. Dit zag je nagenoeg niet toen ie nog vastzat. Doordat de linkerdeur niet goed sluit gaat het raam bij snelheden boven de 50km/u niet geheel dicht. Hij loopt dan vast tegen de bovenstijl aan de buitenkant. Eenmaal onder de auto gekropen blijkt dat de rechterdraagarm voor niet door de apk had mogen komen. Hier zit een gat in, verrot. Let wel de auto kreeg bij de verkoop een nieuwe APK. (suzuki bovag dealer).
Blijkt dat de auto links voor al net een nieuwe arm had gekregen, echter was het goed vervangen van de hoezen/oliekeringen/rubbertjes te veel van het goed. Er zit nu een soort kauwgom die zorgt voor afdichting van een van de manchetten. Ook had de dealer, eerlijk, bij de verkoop gezegd dat ze de schijfremmen maar hadden vervangen maar de stofkappen nog niet. Nee dat klopt, deze zijn zover weggerot dat ze moeilijk te vervangen zijn. Maar...wel netjes verkopen. Ook blijkt nu dat de complete neus is vervangen qua plaatwerk (schadeauto??). Tja er zit ook een mooie neus op dat klopt dan ook.
Qua negatief is dit merendeel richting de dealer. De auto bevalt ondanks dit erg goed. Ook de herrie, afhankelijk van de wind en de autosnelheid, valt tot 110km/u nog wel mee. Het scheelt erg om een raam iets open te zetten.
Let op bij het kopen op: rotte dorpels, roest bij bevestigingspunten achtergordels. Vooral in de auto blijft het vochtig en roest het nogal snel. Rij maar eens op de snelweg met hoge snelheid in een geul. Onze auto blijt dan goed rechtdoor gaan. We hebben in een ander gereden die werd gek. Zelfs bij lage snelheden leek hij op ballonen te rijden. De onze rijdt op niet al te brede wielen en rijdt dus goed!!
Ook de sluiting van de kap is goed en snel los te maken met twee clips gaat het voorgedeelte al los, lekker en snel. Zuipen doet ie bij ons niet, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen veel gas geven en andere banden hebben en de 1.12 niet redden. We wisten waar we aan begonnen qua auto en evt kosten maar de dealer heeft ons voor ons gevoel belazerd. We willen de auto niet meer naar hem brengen, deftzijl-ijsselstein) daar dit ver is en we hem simpelweg niet vertrouwen. We brengen onze auto altijd naar Suzuki van Oord in Maarssen, deze hebben onze vorige auto´s ook in onderhoud gehad. Via onze garage kwamen we ook achter de defecten. We zouden er werk van kunnen maken maar doen dit voorlopig niet.
Al met al bevalt de auto toch zeker wel. We hebben het idee om hem tiptop te maken. De auto is onze gezinsauto en tegelijk hobby. We gaan er niet mee het terrein in.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki Vitara

Suzuki
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Select
€ 489
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.