Suzuki Splash 1.2 Comfort (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Splash 1.2 Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 150 km |
Suzuki Splash 1.2 Comfort
- 150 km
Wij hebben op donderdag 18 juni 2009 onze auto bij de dealer opgehaald.
Aanvullende opties t.o.v. de Comfort.
Airco
Metallic lak (Kashmir Blue)
Radio JVC met CD/MP3/WMA speler en USB- aansluiting
Lichtmetalen velgen, maat 17 inch (GEEN Suzuki-velgen)
Banden Toyo 205/40/17
`Brede' Stootstrips
Uiterlijk:
T.o.v de voorloper van deze auto (De Suzuki Wagon R) is het design van de Splash een verademing. Hij is veel ronder geworden. Tevens is hij breder, lager en langer geworden en zitten er standaard al behoorlijk grote wielen (185/60 15 inch) op. Wat hem een stoere uitstraling geeft.
Ook hebben wij gekozen voor brede stootstrips op de zijkant, waardoor de grote portieren wat kleiner lijken.
Binnenruimte:
De binnenruimte van de auto is behoorlijk groot. Ik (lengte 1.82m) kan makkelijk achter mezelf zitten. Ik heb op de achterbank nog wel enkele centimeters over t.o.v. de voorstoel en het dak. Dit is bij auto's uit (veel) hogere prijsklasses nog wel eens anders (bijvoorbeeld VW Golf, Chevrolet Cruze enz.)
De bagageruimte houdt echter niet over. Er kunnen net een aantal boodschappentassen in kwijt en dan heb je de ruimte wel gehad. Overigens zit er nog een extra ruimte onder de bagagevloer waar je makkelijk wat kleine losse spulletjes kwijt kunt.
De achterbank is wel erg makkelijk neerklapbaar. Er onstaat dan meteen een mooie vlakke laadruimte.
Rijeigenschappen:
Het onderstel van de auto is gebasseerd op de Suzuki Swift en zoals in diverse tests te lezen is, is het weggedrag van die auto goed. Nu is de Splash wel hoger dan een Suzuki Swift, maar daar merk je zo goed als niets van. Zeker in combinatie met de grote wielen en brede velgen heb je een erg strakke wegligging.
Comfort:
Ondanks de betrekkelijk korte wielbasis van 2.36 meter en de brede `lage' banden is het comfort van de auto goed.
Tevens zit je lekker `hoog' in de auto en kan je makkelijk in/uitstappen. Tevens kan je `kleine' kinderen makkelijk in hun stoeltjes zetten, omdat je niet hoeft te bukken. Overigens is de achterbank voorzien van zogenaamde isofix bevestigingspunten, zodat je (nieuwe) kinderstoeltjes makkelijk en goed vast kan zetten.
Motor:
Wij hebben gekozen voor de 1.2 (86pk) versie, omdat deze net even wat meer `over' hebt bij bijvoorbeeld inhaalacties en als je met meerdere personen/bagage rijd. De Motor is stil en verrassend soepel 50 km/h in zijn 4 kan makkelijk. Als je dan gas geeft trekt hij nog mooi geleidelijk op.
Van het bezineverbruik kan ik nog niets zeggen, omdat de eerste tank nog niet is leeggereden.
Afwerking:
Wij vinden de afwerking van de auto goed. Je ziet wel dat er wat hard plastic is gebruikt, maar dat is niet storend. Dit komt ook mede doordat een gedeelte van het dashboard gekleurd is in de carrosserie-kleur. Tevens zijn de `middenbanen' van zowel de voorstoelen als de achterbank in deze kleur uitgevoerd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.