Suzuki Splash 1.2 Exclusive Stop Start (2011)

autoreview

Suzuki Splash 1.2 Exclusive Stop Start (2011)

Signalement

UitvoeringSplash 1.2 Exclusive Stop Start
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst160.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

onze eerste indruk van onze splash

  • 3.610 km

naar een halfjaar gewacht te hebben stond onze nieuwe suzuki splash 1.2 16v exclusive
klaar voor ons.
Wat een mooie auto de splash leuk en fris model.
de neus is mooi met de grote licht units.
deze geven genoeg licht heb bijna het grote licht niet nodig.
Ook is de zijkant erg leuk gedaan met de uitgeklopte wielkassen en de grote deuren.
Deze vergemakkelijken de instap die lekker hoog is.
de achterdeur ramen en achterraam zijn voorzien van privé glas.
De achterkant ziet er leuk en spannend uit met dat mooie knikje erin.
De achterlicht units zijn mooi.

Het interieur is ook erg mooi en ruim opgezet.
De splash is netjes afgewerkt en er zijn genoeg opberg vakken.
Erg leuk is dat er een brillenkoker in het dak zit t.h.v handgreep.

Het dasboard is mooi en overzichtelijk.
Vooral de ronde teller en de losse toerenteller deze zit namelijk apart op een voetje gemonteerd met mooie witte wijzer platen.
Ook komt de blauwe kleur leuk terug in het dasboard.
Het schakel pookje zit mooi op het dasboard ideaal met schakelen licht dicht bij de hand.
Ook kan ik makkelijk de radio bedienen via het lederen stuurwiel.
Dit werkt trouwens ideaal en makkelijk.
Ook zitten de stoelen lekker ook weer erg leuk detail is dat hier wederom de blauwe kleur in de middelste baan zit.
Ook de achterbanken zijn voorzien van die kleur.
Deze laten zich trouwens makkelijk neerklappen.
Ook zitten hier in hoogte verstelbare hoofdsteunen.
Een klein nadeel is dat de middelste hoofdsteun het zicht naar achteren belemmerd.

het rijden met de splash.
Ik heb key les bij onze auto.
dit is wel ff wennen.
Ik moet eerst twee keer op het knopje naast de handgreep drukken dan pas zijn alle deuren van slot.
Dit is wel eens een beetje verwarrend.
Nu laat ik de sleutel of het key les bakje in mijn broekzak zitten en kan het contact omdraaien en de motor slaat aan.
Dit is echt maf.

Wat ons opvalt is dat de motor lekker stil is.
de 1200 cc 16v heeft 86 pk.
Hij zet goede prestatie,s neer.
Men kan vlot om een andere auto heen.
Onder de 3000 r.p.m is ie lekker stil.
Het verbruik is ook netjes gemiddeld 1 op 18.5.
Ook werkt het stop en start systeem prima.
Maf hoor rij ik rustig op een bv stoplicht en laat hem dan rustig uitrollen dan slaat de motor af, er komt wel een groen lapje te branden in de teller bak.
Als ik de koppeling maar ff licht aanraak dan start de motor direct.

Radio is natuurlijk ook aan boort van de splah.
Deze is makkelijk te bedienen via het stuurwiel of gewoon via de radio zelf.
Het geluid is prima.
Ook heeft de auto een boord computer.
Dit is een geinig ding gewoon op de knop drukken dan komt er telkens weer een ander minuutje.
dit doe je niet vaak in de praktijk.

Het zitten in de auto.
Het zicht is prima je zit lekker hoog en de voor stoelen zijn ook nog verwarmt.
de spiegels zijn elektrisch verstelbaar en verwarmd ook.
Deze spiegels geven voldoende kijk mogelijkheden.


De achter instap gaat prima met de groote deuren.
De achterbank heeft 3 zitplaatsen voor 2 volwassenen en een kind in het midden.
Erg mooi is dat iedereen een eigen hooftsteun heeft die men ook apart in hoogte kan verstellen.

Ook heeft de splah genoeg ruimte achter in.
Ik kan 3 boodschappem tassen kwijt in de kofferbak zonder de hoedenplank eruit te halen.
En als ik de achterbanken naar beneden doe heb ik meer dan genoeg ruimte.
Wat ook tof is dat onder het kleedje een extra uitneembare bak zit.
Vind het wel jammer dat ik geen thuisbrenger heb maar een spuitbus.

De splash is lekker zacht afgeveerd dus je merkt niet gek veel van de kleine oneffenheden in het wegdek.
Als ik iets te enthousiast door de bocht wil dan helt ie een beetje over.

Ook is de splash lekker stil weinig geluid van buiten en afrol geluiden van de banden komen het interieur binnen.
Hij heeft ook weinig last van wind gevoeligheid.

+ comfort
+ uiterlijk
+ motor
-Levertijd auto
-Geen volwaardige reservewiel spuitbus

Onderhoud kosten

Datum: 11-1-2012
Kilometerstand: 15.361
Kleine onderhoudsbeurt
Bedrag 154,30 euro

Onze eerste half jaar rijden met de splash zit er

  • 15.361 km

Indruk van de auto.
Ik ben nog steeds even enthousiast als in het begin toen wij hem ophaalden.
Prima auto is lekker comfortabel en krijg veel positieve reacties,s van mensen.
Neem 2 keer in de week collega,s mee naar de zaak en die hebben achter in genoeg been ruimte en vooral hooft ruimte is er meer dan genoeg.
Stoel verwarming werkt erg snel krijg lekkere warme kont van .
De stoelen zitten prima niet te hard en zeker niet te slap.
Alleen vind het key les een beetje omslachtig.
Als ik de achterklep alleen wil open doen dat gaat prima maar dan weer op slot doen apart de achterklep knop weer indrukken,dan pas de portieren weer van slot afhalen.
Dit heb ik wel vaker vergeten dan raakt het systeem ontregeld., dan blijf ik maar drukken op de deurportier knop.
Ook als ik de bijrijders kant wil gebruiken eerst weer 2 keer indrukken dat knopje afijn een boel gedoe.
Wat wel weer tof is dat ik zo de motor kan starten zonder sleutel in het contact maar gewoon de sleutel in mijn broekzak.

Motor en wegligging.
De 1200cc motor kan prima met het overige verkeer meekomen.
Hij verbruikt nu 1 op 18 dat vind ik erg netjes.
Lekker stil is ie wel.
Het schakelen gaat soms een beetje hakerig van de 2 naar de 3 versnelling.
Voor de rest schakelt hij heerlijken je voelt precies wat de bak doet.

elke kilometer er zelf op de teller gereden

  • 160.000 km

Heb de auto nu meer dan acht jaar in bezit.
probleemloos de 160.000 km gepasseerd alleen normale onderhoud.
Blijft heerlijk rijden.
Is nog zuinig ook verbruik 1 op 19 op de gewone wegen 80 km per uur 2500rpm 100 km per uur 3000rpm 130 4000rpm alles in de 5 de versnelling.
Dan mis ik echt een 6 de versnelling boven de 120 km per uur lust hij wel een slokje.
Nog steeds vind ik het sleutel loos systeem omslachtig en vaker irritant dan
handig .
Gebeurt vaak dat hij de sleutel niet kan zien en start dan niet,sleutels weer gordel los sleutel uit de broek halen dan pas geeft de auto hem vrij en kan ik hem starten.
Ook al nieuwe batterijen geplaatst maar het blijft.
Schakelen gaat over het algemeen prima soms iets hakerig.
Radio bediening is prima op het stuurwiel,geeft ook nog eens prima geluid.
Auto is prima geïsoleerd en stoelverwarming is heerlijk en snel warm.
Airco laten wij elke 50.000 kilometer onderhouden.
ruimte is voor twee personen meer dan genoeg,is alleen geen gezinsauto.
Er zit ook een trekhaak gemonteerd voor onze fietsen drager de Splash heeft alleen wel een hekel er aan hij hangt echt in de kont.
hij wilde ook een beetje gaan roesten op de bodem die heb ik gelijk behandeld met tectyl.
Ben nog steeds dik tevreden over onze Splash en gaat nog lang niet de deur uit.
Elke kilometer doe erbij wordt gereden is goedkoop, hij heeft geen financiële afschrijving meer.
Dit wordt echt een duurzaamheidstest voor de Splash.
Ik hou u op de hoogte.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.