Suzuki Splash 1.0 Exclusive (2012)

autoreview

Suzuki Splash
Suzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki SplashSuzuki Splash faceliftSuzuki Splash

Signalement

UitvoeringSplash 1.0 Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima stads- of 2de auto

  • 15.000 km

AFLEVERING
De auto stond al in bestelling, dus kon binnen een maand al op kenteken worden gezet. De minimale keuzevrijheid aan opties en accessoires af fabriek is hiernaast bevorderlijk voor het verkorten van de aflever tijden. Naast de Exclusive standaard accessoires heb ik de keuze gemaakt voor parkeersensoren achter in kleur en een armsteun met opbergvak voor de bestuurder. En met de accessoires ging het bij aflevering dan ook meteen mis: de parkeersensoren miste de display in het dashboard en ze waren erg slecht gespoten. Deze problemen zijn op een later moment opgelost.

WEGGEDRAG
De auto is bovengemiddeld prettig in het bochtenwerk op iedere snelheid. Goede wegligging tot 80km/h, hierboven heeft de auto erg veel last van zijwind waardoor je veel moet corrigeren.
Vermogen is met deze 1 liter versie net voldoende. Ten gunste van het verbruik is de auto erg traag en komt maar moeilijk op snelheid.

CONFORT
De auto zit lekker en het confort aan boord is prima. Lastig is de automatische verlichting: het is onmogelijk om de lichten uit te doen, verder ook onmogelijk in de automatische stand om groot licht vast aan te houden op een donker weggetje. De richtingaanwijzer beschikt NIET over de optie die tegenwoordig iedereen heeft, namelijk bij kort inschakelen 3x knipperen (handig bij baanwisselen). Net interieur met goed zicht en grote spiegels.
Sinds kort kraakt er een veer in versnellingspook bij bewegen van links naar rechts en ook een van de achter schokdempers. Volgende maand de eerste beurt en ik hoop dat de problemen opgelost worden.

VERBRUIK
Onder de 3000 toeren (net boven de 100km/h) is dit mooi laag en haal ik de 1:20. Bij het overschrijden van dit toerental neemt het verbruik exponentieel toe. Gemiddeld is 1:15 goed haalbaar.
Het is een licht autotje dus ook lekker goedkoop in wegenbelasting en verzekering.

TOTAAL OORDEEL
Voor 2de auto is het prima. Prijs/kwaliteit is in verhouding. Prestaties zijn ondermaats, wat wel ten gunste komt van het verbruik, echter Ford kan veel betere motoren ontwerpen, maar ja, daar hangt ook een ander prijskaartje aan... Zou ik hem opnieuw kopen? Nee, denk toch dat je beter iets meer kan uitgeven voor het confort en prestaties van bij voorbeeld een Fiesta.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien