Suzuki Grand Vitara 2.0 Exclusive (2009)

autoreview

Suzuki Grand Vitara 2.0 Exclusive (2009)

Signalement

UitvoeringGrand Vitara 2.0 Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst15.201 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 3.200 km

Eindelijk was het zover en kon ik mijn nieuwe GV op gaan halen.
Helaas alleen wat later dan gepland want eerst zou hij begin Januari komen maar het werd half Februari,maar niet getreurd ik had hem gelukkig net een week voor dat ik op wintersport zou gaan naar Oostenrijk.
Vrijdags gehaald en zaterdag gelijk mijn reeds aangeschafte stalen velgen met winterbanden(Michelin 4X4 Alpin) erop gezet,in de maat 215/70x16,want ik heb liever de winterbanden een maatje smaller ivm meer druk op de sneeuw.(maakt met deze auto denk ik niet uit maar daarover later meer)
Skibox erop en 1 week later met 600KM op de teller op naar Oostenrijk.
De GV rijd fantastisch,is best comfortabel,ligt vast op de weg en is erg stil.
Eenmaal in Duitsland toen er ongeveer 1000KM op stond en de auto lekker warm was,tussen de 140 en 150km/u gereden.
Het verbruik was ongeveer 1 op 8,2 en is bij deze snelheid met skibox en klimmen wel redelijk denk ik,alleen van de trekkracht heuvel opwaarts in de 5e versnelling moet je niet veel verwachten.
De hoeveelheid sneeuw onderweg en in Oostenrijk was dit jaar erg veel en ik wist niet wat ik van de GV moest verwachten.
Maar wat dat betreft is de GV met vlag en wimpel geslaagd!
De Suzuki gaat werkelijk overal op en doorheen zonder van zijn koers af te wijken,als je tenminste normaal doet.
Bij ons was zelfs kettingplicht(uitgezonderd 4X4 voertuigen)en als je dan bijna iedereen met zijn kettingen ziet tobben is het heerlijk vertoeven in de Suzuki.
Het oliepeil ook nog even gecheckt,want je weet het nooit met nieuwe auto's maar dat was ooh nihil.
Terug in Nederland even lekker alle pekel eraf gewassen en het verbruik is nu bij een rustige rijstijl gemiddeld 1 op 10,2.
Ik verwacht dat dit nog iets omlaag gaat als de auto helemaal los is en het weer zomer word.
Deze zomer ga ik ook nog met de caravan naar Italie en zal dan weer even een verslagje schrijven.

  • 15.201 km

Hier een verlate update van oa de vakantie met caravan(1300KG)
Het rijden met caravan ging redelijk goed,er kan bijna constant in de 5de versnelling gereden worden maar zodra het iets stijgt moet er direct terug geschakeld worden.
Je moet de motor dan wel op toeren houden,anders gaat de gang er snel uit.
Wel vond ik een pluspunt in de lange file bij de Gotthard tunnel(berg opwaarts) de lage gearing,lekker met de caravan en dan power zat en geen last van stinkende koppelingsplaten want je kan door de lage gearing bijna direkt zodra de auto rolt de koppeling al los laten.
Het verbruik is bij doorrijden(+/-100km/u)ongeveer 1 op 7,wat wel pittig is maar voor dit caliber auto toch niet slecht denk ik.
Ik rij nu solo gemiddeld 1 op 10,8.
De Vitara heeft net zijn 15.000km beurt gehad zonder poespas.
Verder ben ik dik tevreden met deze probleemloze auto en stap iedere dag weer met veel plezier in.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.