Subaru Outback 2.5i Premium (2016)

autoreview

Subaru Outback 2.5i Premium (2016)

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Premium
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst142.100 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste weekend ervaring

  • 670 km

Na maanden wachten was het dan zover. Vrijdag de Subaru opgehaald. Hierbij mijn eerste indrukken:

Wat ben ik blij met het interieur, verademing, strak zonder kraakjes. Keurig afgewerkt en prima zittende fauteuils. Zeer ruim ook achterin. De kinderen zitten meer dan prima en zijn trots op papa zijn nieuwe auto.

Alles wat er op zit en dat is heel veel, werkt logisch en briljant slim. Navigatie werkt kinderlijk eenvoudig en goed en snel. Muziek/Radio is prima, adapt. cruise control werkt uitstekend en is gewoon leuk om te ervaren en mee e rijden.

De Motor: wat een onzin wordt er in de testen geschreven over deze briljant mooi lopende motor. De motor loopt prachtig en is een huzarenstukje techniek. Nog geen een moment diep gas hoeven geven, is gewoon niet nodig de auto is snel zat. Altijd gaat de auto er van door, nooit een hapering of moment van wachten, altijd direct gaan. Je merkt dat de motor mooi draait en het is ook een mooi geluid. heel wat anders dan zon opgefokt klein turbo motortje.
CVT: prachtig stukje techniek, wat er voor zorgt dat de motor mooi rustig blijft werken. ik snap niet dat er van de die domme commentaren over worden gegeven. Het is een verademing hoe makkelijk en ontspannen het rijdt.

Nu, na een weekend familie bezoeken de eerste keer getankt. we hebben op de eerste tank, die volgens mij niet helemaal vol was, 1 : 12,5 gereden. niet slecht, als je bedenkt dat bij de dealer de motor 30 minuten stationair heeft staan draaien...
De kleur is lap.blue, mooie kleur, we hebben een vaste tekhaak genomen die was al duur zat, en een bumper beschermstrip voor de hond. Voor de rest niets, alles zit erop en aan.

Ik ga genieten en houdt jullie op de hoogte over de betrouwbaarheid en kosten natuurlijk.

Na de eerste berg kilometers en vakantie ervaring

  • 21.000 km

Nu na een goede 6maanden en 21k kilometres verder. mijn update van onze Subaru.

Rijden met een aanhanger is een genot! wat is dat leuk rijden in de Bergen, niets te moeilijk altijd vermogen altijd grip. Nooit verwacht dat ik dat zo leuk zou vinden. De auto zit wel snel vol als je gaat camperen, of we nemen toch steeds meer mee, dat kan ook.
Ik vind wel het verbuik erg stevig worden als je constant max. snelheid rijdt. Indien je altijd op zon 105 op de teller (is 100 in werkelijkheid) kom je op 1:15 uit. wat goed is. Ga je 120 of 130 rijden dan kukel je zo naar de 1:12 of lager. Dat vindt ik wat gortig. De auto rijdt lekker en bevalt mij nog steeds. Ik zie hem ook af en toe rijden. De eerste beurt is met 15000 km uitgevoerd en ging keurig, wel wat updates voor eye-sight en motor. Ik vind dat Eye sight het hierna ook iets beter doet, wat meer nuance, het is niet gelijk noodstop maar zachter remmen doet het nu ook. Motor lijkt iets wat lager in toerentallen te rijden nu na de update. Bevalt mij op zich ik ben een rustige rijder.
De auto heeft mij nog niet laten zitten en ik heb er een goed gevoel bij. Wel denk ik dat de volgende weer wat anders wordt. Ik mis toch wel een beetje premium gevoel in het interieur wat voor dit geld toch wel mag. Later in het jaar weer meer,

na 10 maanden

  • 36.000 km

Nu na 10 maanden, kan ik wel zeggen dat me toch een paar dingen wat gaan irriteren. Het verbruik blijf ik erg hoog vinden, zeker nu in de winter. het verschil met de zomer is verschrikkelijk. In de zomer kan ik gerust 800km op een tank benzine rijden, nu haal ik de 600km niet. En dan moet ik heel rustig aan rijden en zeker niet de max. snelheid aanhouden. Bij 130, kom je niet onder de 8,0l/km.
De climate control heeft moeite in de winter om alle ramen schoon van condens te houden bij lange ritten en complete familie, her en der gaat er dan toch iets beslaan.
Na de laatste service beurt is de adapt. cruise control ge-update, ben ik niet zo enthousiast over, hij reageert nu raar en onverwachts. Wat zelfs tot gas bij kan leiden terwijl er iemand kort voor je zit, volgende keer ga ik dit zeker melden. De voorruit is erg steenslag gevoelig, ik heb nu al meerdere butsen in de ruit gehad en laten repareren.
Rijden doet de auto goed, zeker bij slecht weer merk je dat je een goede en zware auto rijdt, of het 4wd daar ook bij helpt weet ik niet. De kofferbak is voldoende, blijkbaar nemen wij veel mee, de Grand c4 picasso, voldeed hierin beter. Wordt vervolgd!

na anderhalf jaar

  • 70.000 km

na anderhalf jaar en 70000km verder.
Auto is verschrikkelijk betrouwbaar, doet het altijd!
De wegligging met zeer slecht weer is erg goed, hier merk je goed het verschil met 2 wiel aangedreven auto's, dit is zo goed dat ik echt mede hierom steeds blijf twijfelen of ik hierna toch weer een Subaru neem.
Waarom dan niet: dat is vooral om het feit dat ik de modellen nu allemaal erg duur vindt voor het geen je er voor krijgt. Zeker qua moderniteit, afwerking, intermedia, het is allemaal niet hip en modern. Daarnaast vind ik dat het uitrustingsniveau niet er bovenuit steekt. Ook de absurde lease-prijzen helpen mij als lease rijder zeker niet.
Volgend jaar November mag ik de volgende uitzoeken, eerste idee is een Skoda Kodiaq of Superb vooralsnog.

Sneeuw en "trek" ervaring

  • 87.300 km

YES! Er lag sneeuw, heel veel sneeuw in december. We hebben enorm genoten van de Subaru. Hier is hij voor gemaakt, wat een lol hadden we. Altijd grip, altijd controle. Auto was ook niet in slip te krijgen, kortom geweldig!

Begin januari op het strand een Mercedes bus in het zand zien staan (weegezakt tot enmet de bodem, daarnaast ook nog stoepje op) welke er nooit alleen uit zou komen, zou het lukken...? Achteruit ervoor gezet en (sterke) sleepkabel bevestigt, auto in X-mode, rem los en stationair touwtje strak gezet, daarna enkel een zuchtje naar gaspedaal en de Mercedes stond 3 meter verder op het verharde. Bestuurder bus, achteraf garage Mercedes, diep onder de indruk, wat een kracht en een rust.

Gisteren weer, hee er staat iemand raar in het gras. Blijkt dat er een Belgische bestuurder met zijn mercedes E-klasse estate even zijn auto in het gras wou zetten om eea na te gaan waar hij was, echter hier regent het al 8 weken achter elkaar waardoor alles drassig is, helemaal weggezakt dus. Daarnaast zat de auto ook helemaal vol met waspoeder, lekker zwaar dus. We gaan helpen!
Auto erachter gezet, rustig touwtje strak, beetje gas, en hup iedereen kon weer verder.

De Subaru is hiervoor gemaakt en het is ook gewoon leuk. Ik rijd nu wel veel kilometers en merk wel een paar dingetjes: Voorruit zeer gevoelig voor steenslag, lak is niet bijzonder hard, niet veel nodig voor een kras, helaas. Auto gaat nu ook een klein beetje olie gebruiken. Niet heel veel nog, maar nu tussentijds een slok bijgevuld en hij moet nu weer een slokje hebben.
Ik heb gehoord wat mijn werkgever aan de leasemaatschappij moet betalen, BIZAR veel. De auto is erg duur, kans is groot dat ik daardoor wat anders ga uitzoeken. Een Kodiaq of 5008, zijn qua aanschafprijs bijna even duur maar in de lease honderden EUR goedkoper per maand, schrijft hij zoveel af? onderhoud is nihil buiten beurtjes om, brandstof mwah, mwah,....

Na 105000 eerste echte onderhoud

  • 105.000 km

Na 105000 kilometers, zijn nu mijn remblokken voor, bougies en ruitewissers vervangen van de outback. Dit zijn de eerste vervangingsdelen vanwege slijtage, voor de rest rijd ik nog steeds op de 1e set banden (heb wel ook winterbanden). Al met al denk ik zeer netjes.
Grappig is dat ik vooral de bougies merk, de auto is een stuk feller geworden (leuk!) Auto doet het probleemloos en altijd, dat blijft een feest. collega's rijden andere merken nieuwer en minder kilometers maar hebben al geregeld storingen of problemen gehad. Deze auto is echt wel goed.
Ik blijf het jammer vinden dat Subaru zo gestraft wordt met de uitstoot tax, waardoor de auto's relatief duur geworden zijn. Dat gaat er wel voor zorgen dat de volgende waarschijnlijk geen outback meer wordt. Het wordt te duur... Maar vorlopig nog even genieten van mijn Subaru, binnenkort met aanhanger op vakantie de bergen in, ik kijk er naar uit!

Op vakantie met aanhanger

  • 115.000 km

Op vakantie in de bergen met de aanhanger geweest, wat een feest. Zo gevaarlijk hoe makkelijk de auto met een aanhanger rijdt, je vergeet echt dat er wat achter zit.
Wel begint het mij op te vallen dat ik af en toe een knopje op het stuur heb wat niet helemaal lekker werkt, in plaats van adpat. cruise control snelheid vastleggen, wordt de min. afstand op max gezet. Voor de rest niet heel hinderlijk. Ook heeft een week de schakelaar voor het rechter raam open/dicht, bij de bestuurder niet gewerkt, dit is vanzelf weer gaan werken. Nou is het ook erg warm geweest, wie weet was dat het.
Ondertussen van baan veranderd en auto natuurlijk meegenomen, nog een goed jaar lol ervan en dan wat anders. Door mijn nieuwe positie ben ik straks vrij om te kiezen wat ik wil. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet zo... Wel bevalt het rijden met een zware motor mij heel erg goed. Ik meld mij later weer!

Vervanger in zicht

  • 125.000 km

In de zomer ben ik ander werk gaan doen, hierdoor duidelijk financieel inzicht gekregen. OEhhh wat is de subaru duur in de lease per maand. Dat viel heel erg tegen. Samen met de leasemaatschappij een goede deal kunnen maken en een opvolger uitgekozen. Dat wordt een Tiguan allspace highline R (binnen en buiten), met alles erop en eraan, wel levertijd van 6 maanden. Dat scheelt honderden euro's per maand in de lease....
Daar moet subaru wat aan gaan doen!

De auto is goed, blijft goed, wel meer kraakjes en piepjes uit de ophanging nu. Daarnaast blijft eyesight spoken zien af en toe. De navigatie/audio wordt wat minder, gaat soms spontaan uit en pas na uitzetten van de auto kan deze dan weer aan.
Tijdens de proefrit merk je gelijk 2 wielaandrijving, slecht weer en wat teveel gas geven, wat wielspin oplevert. Met de Subaru nooit gehad. De auto is goed, degelijk, maar nu na bijna 3 jaar begin je wel zaken te zien en te merken. piepjes, kraakjes, net niet helemaal lekker werken, enz. Van de zomer komt de opvolger, voor die tijd meld ik me nog een keer, beloofd!

Einde Subaru

  • 142.100 km

Na 3,5 jaar dienst is de Subaru eruit.
Resume: nooit enige storing of falen gehad. Verbruik liep afgelopen jaar wel op zachtjes naar min. 8l/100 km waarbij 60-70% wel op de snelweg werd gereden.
Geen Subaru meer, de uitstoot regels hebben ervoor gezorgd dat het niet aantrekkelijk meer is. Ook wil ik iets meer kwaliteit binnen ervaren. Ik ben gevallen voor een Volkswagen Tiguan Allspace Hihline Buisness line R in- en Exterieur.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.