Subaru Outback 2.5i Comfort (2015)

autoreview

Subaru Outback 2.5i Comfort (2015)

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Comfort
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 62%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn 3de Outback

Op 10 april 2015 kon ik mijn derde Outback ophalen, wat aangeeft dat ik over de vorige exemplaren wel tevreden was. Mijn eerste ruilde ik in 2005 voor mijn Saab 9-3 in. Ik twijfelde toen tussen de nieuwe 9-3 en de Outback.
Ik rijd niet graag in alledaagse auto's, sorry Opel, VW, BMW, Audi, Skoda en haast alle andere automerkeneigenaars.
De toenmalige Subaru-dealer liet mij in oktober 2005 een Outback 3,0 proefrijden en dan ben je wel snel verkocht : wat een power, maar bovenal wat een wegligging. Gezien het toch wel idioot grote prijsverschil tussen de 3,0 liter 6-cilinder en de 2,5 liter 4-pitter en het navenante verbruikscijfer toch maar gekozen voor zuinigheid.
Na 4 jaar en 140.000 km mijn eerste Outback doorgegeven aan mijn dochter, die ook graag 6 jaar later en ook weer 150.000 km overnam en nog steeds heeft met inmiddels 260.000 km op de teller. De eerste rijdt overigens nu in Hongarije rond vertelde mijn huidige dealer.
Nu 10 jaar en 205.000 km verder in het grotere model voel ik me nog steeds rijden in een auto die als nieuw rijdt: degelijk, stabiel en een gemiddeld verbruik van 1 op 12, stadsverbruik 1 op 10, lange trajecten bijna 1 op 16 bij 100 km/uur, 1 op 13,5 bij 130 km/uur. Voor zo'n zware auto met permanente 4-wielaandrijving best goede waarden (vind ik).
Met een 1,5 ton zware caravan hebben we jaren achtereen Zuid-Europa bereist, van de hak van Italië tot het meest westelijke puntje van Portugal en alles wat daar tussenzit.
Een ideale caravantrekker met zijn CVT automaat, Eyeview en adaptieve cruisecontrol.
Steeds gekozen voor All-season banden, tot op heden Michelin Cross Climates, nu overgegaan op Pirelli, goedkoper en een stuk stiller.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.