Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Subaru
  • Impreza Plus

Subaru Impreza Plus 2.0 GX AWD (2002)

autoreview

1
Subaru Impreza Plus 2.0 GX AWD (2002)
Alexander B
  • Alexander B11
  • Gebruikersreview
21 juli 2012 om 11:19
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringImpreza Plus 2.0 GX AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf118.000 km
KM-stand laatst188.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

japanse superauto of een gewone wagen

  • 148.000 km
  • 21 juli 2012

Algemeen:
Deze auto is van mijn partner. Ikzelf rijd voornamelijk in de citroen waar ook een review van op autoweek staat.

Deze auto wordt voornamelijk voor korte afstanden gebruikt en veelal is dat woon werk verkeer.

De keuze voor een subaru:
Nadat de Mitsubishi toch wat steken begon te laten vallen, de weglegging werd behoorlijk slecht en de stoelen hielden ook niet meer over, wilden we een auto die
- en heel bedrijfszeker is, net als de mitsubishi
- en goed op de weg ligt.
En als het even kan ook nog praktisch, comfortabel (daar hoort airco bij!) en betaalbaar.

Ik heb mijn partner kunnen overhalen tot het aanschaffen van deze impreza plus, het stationcar model van de impreza.
Met name voor de reputatie op bedrijfszekerheid en robuustheid moest de aankoop rationaliseren.
Ik heb nog geprobeerd een exemplaar met turbo te kopen maar die viel helaas buiten ons budget.

Wat is er goed:
Je merkt pas hoe goed deze auto is bij extreme (weers)omstandigheden. De auto heeft -natuurlijk- vier wiel aandrijving en ABS en een redelijke motor. De winters van 2009, 2010 en 2011 hadden allemaal sneeuw en met deze auto, EN winterbanden, maakt het allemaal niet zo veel uit. De auto blijft rete-stabiel.

Op de snelweg is dit ook een fijne auto om te rijden. Wind- en bandgeruis is minimaal. De motor hoor je wel maar het geluidsniveau blijft tot op hoge snelheden heel acceptabel. Je kan gewoon met elkaar blijven praten. En daarbij, niks rammelt.
Toch 1 van de voordelen van een mooi lopende boxer motor.

De boxer motor pakt mooi op vanaf stationair in alle versnellingen om vanaf 3500 toeren een heel erg lollig geluid te gaan produceren. De auto laat zich daardoor heel schakellui rijden. Een pluspunt voor het comfort.

We zijn 1 vakantie met de suub weggeweest en toen viel op hoe goed deze auto zit, stuurt en rijdt op lange afstanden. De stoelen zijn stevig maar zitten erg goed. Ook achterin. En dat schrijf ik, met mijn Franse voorkeur. Veel beter bijvoorbeeld dan een Ford focus. Echt, veel beter.
Ik vind de afwerking van een hoog niveau. De auto heeft stijl-loze ramen wat luxe aandoet. Het ziet allemaal heel stevig in elkaar. Het voelt veel degelijker dan mijn franse auto.

Dit is kortom een hele goede en fijne auto. Maar

Wat is er niet goed:
3 dingen vallen op.
- we rijden gemiddeld 1 op 10. Dat is toch wel erg onzuinig. Dat is bekend met deze auto's maar het valt toch tegen. Zeker gezien het karakter van de motor. Op de snelweg is 1 op 12 haalbaar maar deze auto rijdt voornamelijk op provinciale wegen en in de stad. Dan is het eerder 1 op 9.
- de motor heeft 125 pk volgens het boekje maar zo voelt het niet. De motor voelt wat lamlendig aan. Ik heb ooit een Alfa met V6 motor gehad en die was en zuiniger en hing veel beter aan het gas. Mogelijk verbetert dit met Eur 98 maar de brandstofkosten zijn al zo hoog voor deze auto....
- de versnellingsbak is het grootste minpunt van deze auto. Het kan aan dit exemplaar liggen maar de bak schakelt hakerig en onduidelijk. De volkswagens die ik heb gereden doen dat veel en veel beter. Dit lijkt een minder belangrijk punt maar elke keer als ik schakel, word ik er aan herinnert. Het doet erg af aan de kwaliteitsbeleving. De waarderingen heb ik om deze reden lager gezet dan nodig zou zijn.

Onderhoud:
We hebben deze auto gekocht met de hoop dat die weinig onderhoud nodig zou hebben. Dit bleek ijdele hoop.
Toen we de auto kochten bleek de versnellingsbak een kapot lager te hebben. Dit is keurig onder garantie herstelt (het loont via een officiele garage auto's te kopen!) maar de bak is daarna nooit meer de oude geworden. Mogelijk schakelt die daarom ook onprettiger dan nodig.
Voor de eerste apk, een jaar na aankoop, bedroeg de rekening 1400 euro.
In de 3 jaar dat we de auto hebben, is een keer de stuurbekrachtigingspomp gereviseerd.
Naast de apk moeten we meestal nog een keer voor iets langs bij de garage.
De laast anderhalf jaar echter, zijn de kosten zeer beperkt gebleven. En de bezoeken aan de garage ook. De auto lijkt zch nu meer naar zijn reputatie te gaan gedragen.
Echter, voor de gebruikskosten en betrouwbaarheid daarom een voldoende maar geen uitstekend.

Conclusie:
de subaru heeft een betrouwbare reputatie maar uiteindelijk blijkt dit ook gewoon een auto te zijn waar dingen aan kapot kunnen gaan. Hetgeen ook gebeurt. Als je niet veel rijdt, is dit een prima auto. Voor onze situatie eigenlijk zelfs te goed. Als je wel veel rijdt, wat met deze auto echt uitstekend kan, dan moet er gas in. Anders loop je leeg bij de pomp.

5 jaar subaru impreza ervaring

  • 167.000 km
  • 8 januari 2015

update januari 2015.

We rijden deze auto nog steeds, nu ruim vijf jaar. Ik schat gemiddeld zo een twaalf duizend kilometer per jaar.

We zijn er nog steeds heel tevreden over. Zoals de meeste subaru bezitters.
Het onderhoud is na onze eerste schrik van 1400 euro zeer beperkt gebleven.
--> onderhouds technsich gezien is dit een goedkope auto om te rijden.

We hebben zomer- en winterbanden. De zomerbanden -al niet te best tijdens de aankoop moeten komend voorjaar worden vervangen. Dat is zo een beetje het enige in twee jaar tijd.

In vijf jaar tijd is de auto eigenlijk even goed gebleven.
Wegligging, comfort, rust aan boord. Allemaal uitstekend.
En vergeet ook niet de ABS, airco, all wheel drive en de variabele stuurbekrachtiging.
Dat maakt het een fijn rijdende auto.
Deze machine gaat nog lang niet weg!

afscheid

  • 188.000 km
  • 24 juni 2017

Bijna acht jaar hebben we in deze suub rondgereden. Reden van afscheid was een gepland onderhoud van tussen de 12 en 1500 euro.
Volgens de garage zou daarna steeds meer onderhoud nodig zijn.

Vanwege mijn ervaring met mijn Citroen waar ik ook te lang mee heb rondgereden, hebben we besloten de suub weg te doen.

Subaru heeft een ijzersterke reputatie maar ook deze auto heeft gewoon onderhoud nodig. Wel was het onderhoud de laatste vijf jaar beperkt.
Hoge kosten waren alleen voor de brandstof. De auto werd voornamelijk voor korte ritten gebruikt en had dan een gemiddelde van zo maar 1 op 7.

Tot recent reed de auto echt heel goed. Wanneer de Citroen het af liet weten, konden we altijd deze auto gebruiken. Ook voor lange afstanden en hoge snelheden. Ging allemaal prima.

Vroeger hadden we twee citroens voor de deur staan.
Deze suub is vervangen door een Mazda Premacy. Inderdaad, ook een oude japanner.
Gecombineerd met de Lexus betekent dit nu twee japanners voor de deur --> dat hebben de Fransen aan zichzelf te wijten.

Van de Mazda zal ik ook een review plaatsen.

De suub gaat plat, om de garage te citeren. Bye bye trouwe kameraad.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Subaru Impreza? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Subaru Impreza
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Subaru Impreza 2.0 WRX AWD

    Subaru Impreza 2.0 WRX AWD

    • 2001
    • 212.000 km

    € 13.990

    Subaru Impreza 2.0 WRX TURBO AWD FABRIEKS NIEUW

    Subaru Impreza 2.0 WRX TURBO AWD FABRIEKS NIEUW

    • 2002
    • 1.603 km

    Op aanvraag

    Subaru Impreza 2.0 WRX AWD Climate controle/Sportstoelen/Elektr. pakket/Nederlandse auto!

    Subaru Impreza 2.0 WRX AWD Climate controle/Sportstoelen/Elektr. pakket/Nederlandse auto!

    • 2003
    • 125.349 km

    € 16.950

Meer Subaru Impreza occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Subaru Impreza/XV | 2022 XV v.a. € 40.500

    49
    • 23 februari 2022

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Subaru Impreza specificaties
  • Subaru Impreza occasions
  • Subaru Impreza video's
Advies en informatie
  • Subaru Impreza tests
  • Subaru Impreza gebruikersreviews
  • Subaru Impreza index
PREMIUM
Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Omdat nieuwe Subaru’s door de bpm-wetgeving uit de markt zijn geprijsd, gooien de Japanners...

Lees meer
 

Subaru Impreza reviews

  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza Plus 1.6 TS AWD (2001)

    Subaru Impreza Plus 1.6 TS AWD (2001)

    • 3 september 2019
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza Plus 2.0 GX AWD (2002)

    Subaru Impreza Plus 2.0 GX AWD (2002)

    1
    • 21 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    1
    • 25 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.5 WRX AWD Edition (2007)

    Subaru Impreza 2.5 WRX AWD Edition (2007)

    8
    • 11 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2008)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2008)

    2
    • 17 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 1.6i Premium (2017)

    Subaru Impreza 1.6i Premium (2017)

    7
    • 16 september 2019
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 1.6i Premium (2018)

    Subaru Impreza 1.6i Premium (2018)

    10
    • 4 mei 2019
meer reviews
Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

Ooit kocht Edwin Kroon de goedkoopste Subaru Legacy die op Markplaats stond, met het idee om...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Subaru (Impreza) WRX (2013) - In het Wild

    Subaru (Impreza) WRX (2013) - In het Wild

    6
    • 28 februari 2022
  • Nieuws
    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD - Liefhebber Gezocht

    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD - Liefhebber...

    31
    • 25 december 2021
  • Nieuws
    Subaru 1300 DL (1984) - In het Wild

    Subaru 1300 DL (1984) - In het Wild

    15
    • 9 november 2021
  • Nieuws
    Subaru Impreza WRX: deze kwamen wél naar Nederland

    Subaru Impreza WRX: deze kwamen wél naar...

    10
    • 18 september 2021
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    1
    • 25 augustus 2021
  • Nieuws
    Subaru Impreza (1997) - Facelift Friday

    Subaru Impreza (1997) - Facelift Friday

    18
    • 12 maart 2021
  • Nieuws
    Subaru Impreza ook als STI Sport

    Subaru Impreza ook als STI Sport

    9
    • 8 oktober 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Subaru Legacy gefacelift

    Subaru Legacy gefacelift

    41
    • 12 mei 2022
  • Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

    Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km...

    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim 56 mille

    Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim...

    75
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Subaru Outback

    Facelift voor Subaru Outback

    14
    • 13 april 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Forester 2.0 X AWD Comfort (2006)

    Subaru Forester 2.0 X AWD Comfort (2006)

    2
    • 11 april 2022
  • Test: Subaru Solterra

    Test: Subaru Solterra

    105
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Outback (2006)

    Subaru Outback (2006)

    6
    • 12 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden