Subaru Impreza Plus 1.6 TS AWD (2001)

autoreview

Subaru Impreza Plus 1.6 TS AWD (2001)

Signalement

UitvoeringImpreza Plus 1.6 TS AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf137.812 km
KM-stand laatst135.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lelijk eendje wordt een zwaantje

  • 135.900 km

Mijn Impreza heb ik in eerste instantie gekocht vanwege de AWD en de goede betrouwbaarheid, niet om de looks of het vermogen. En ik ben niet teleurgesteld.

De betrouwbaarheid is ook wel gebleken. De enige euvels, wat ik op motorisch gebied heb gehad, zijn een kapotte accu en een kapotte bobine. Op 85000km geen slechte score.

Maar inmiddels is mijn wagen wel veranderd. De 1.6 motor heeft sinds kort plaats gemaakt voor een 2.0 motor (geen turbo). Dit heb ik gedaan, omdat de 1.6 vooral onderin het ontbreekt aan kracht en koppel. Daar is de 2.0 motor een heel stuk beter in. Meer vermogen is voor deze wagen niet echt nodig.
Wel is het nodig ook de remmen van de 2.0 over te nemen. Meer vermogen moet ook gestopt kunnen worden. Dat is geen hele grote ingreep, past allemaal zonder problemen. Daar is verder geen verdere aanpassing voor nodig.
Een klein nadeel heeft zo'n 2.0 motor wel, en dat is het verbruik. Die ligt namelijk rond de 10l/100km. Om die reden wordt er een LPG-installatie ingebouwd.

De standaard koplampen heb ik vervangen door originele Subaru Xenon-HID lampen. Dat ziet er niet alleen mooier uit, maar geven vooral in het donker veel beter licht. Voor zo'n set moet je wel even zoeken, want ze zijn vooral te krijgen voor RHD voertuigen (stuur rechts), die dus niet te gebruiken zijn op het Europese vaste land, waar LHD lampen (stuur links) nodig zijn.
En verder zijn er nog wel een paar kleine modificaties gedaan voor het comfort en ook voor het plezier.

Mijn wagen is dus nu van een lelijk eendje naar een zwaan gegaan (in mijn ogen). Het is zeker geen wagen, die je alle dagen ziet, biedt me alles, wat ik in een wagen zoek en heeft een goede wegligging, die in alle omstandigheden goed te noemen is. En je kunt er echt bijna alles zelf aan doen. Voor iemand, die sleutelen geen echt probleem vindt, is dat zeker een voordeel. Niet dat je er veel aan hoeft te doen, want Subaru heeft met deze wagen zeker hun reputatie stand gehouden. Maar het is wel leuk, dat je niet per sé een garage hoeft op te zoeken voor een reparatie. En dat maakt het dan weer wel aantrekkelijk om zo'n wagen te rijden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.