Subaru Impreza 2.0 WRX AWD (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza 2.0 WRX AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 190.000 km |
KM-stand laatst | 194.000 km |
Weer een Subaru
- 190.000 km
Mijn vorige subaru had ik verkocht omdat ik voor mijzelf was begonnen en niet teveel vaste lasten wou hebben. Tja en nu heb ik heb eigenlijk geen goede reden om weer een auto erbij te kopen. Het mooie is dat ie ook caravans kan trekken met een B-rijbewijs. Ja ik ga 2019 een E rijbewijs halen maar tot nu kan ik alleen caravans trekken met de Duster. Deze kan dat vast veel beter!
Hij heeft volgens de vorige eigenaar een prodrive systeem echt geloven doe ik dat niet. Ik denk wel dat ie gechipped is want hij is bijna net zo snel als mijn oude sub en die had 280 pk of zoiets.
Ik heb heb hem gekocht met een maand APK en van een jongen die hem een half jaar heeft gehad. (Weet het dat is geen goed begin). Ik had geen slecht gevoel bij die auto en ben ook wel bereid om er wat euros in te steken. Dit soort auto's in deze prijsklasse hebben altijd wel wat.
Het rijden:
Op hoge snelheid stuurt ie best licht. Ik heb dit ook gelezen in reviews van mensen dat dit normaal is. De turbo komt gelijkmatig inzetten als je versnelt. Met remmen moet je flink trappen maar dan remt ie ook een stuk beter dan het eerste type Subaru. Voor de rest versnelt ie lekker lijkt ie als ie op rails loopt.
In februari ga ik op wintersport met de caravan (Master heeft geen verwarming en is meer een opslagcontainer van paramotors met een bed). Ik hoop dan met deze te kunnen,
De vrouw deshuize vindt hem nog steeds niet mooi maar veel wel veel mooier dan de vorige.
Zelf zou ik liefst de hoge spoiler erop knallen maar op deze manier kan ik er ook nog mee naar mijn klanten.
Als ik er een op marktplaats tegenkom dan koop ik hem wel denk ik.
Voorlopig maar eerst even de APK en een trekhaak eronder zetten bij de Kwikfit.
Wintersport
- 194.000 km
Op wintersport geweest met de caravan Home-car 403H die beladen kan worden tot 1150 kg.
De auto rijdt met de caravan 80 in zn 5e versnelling valsplat omhoog (niet overdreven). In zn vier rijd versnelt ie makkelijk naar vanaf 60 naar 100. Vanaf 100 hoeft je niet meer te schakelen en kan ie iedere berg aan.
Inhalen in zn vier van 80 naar 100 is indrukwekkend.
Opritten en inhalen kan ie doen net zo snel als een normale auto zonder aanhanger (erg snel en dan moet je hem wel planken)
Verbruik schommelde van 1 op 5,7 tot 1 op 9,2. Dat laatste vind ik echt heel bijzonder omdat sommige normale carvantrekkers dit niet eens kunnen halen.
Verbruik is echt afhankelijk hoe je er mee rijdt. Wij gingen versnellend de berg op om de vrachtwagens in te halen hierdoor ging ie zuipen.
Hoe harder je rijd hoe beter die er achter lijkt te liggen. Ik heb niet harder dan 130 er mee gereden maar dat doe ie op zn sloffen.
Door de stijve carrosserie en stijve vering voel je wel de caravan aan je trekhaak. Dit is dan ook het enige nadeel wat ik kan bedenken.
In een woord een goede caravantrekker die ook op het circuit kan!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.