Subaru 1.8 GT Coupé (1992)

autoreview

Subaru 1.8 GT Coupé (1992)

Signalement

Uitvoering1.8 GT Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf152.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ongeveer anderhalf jaar heb ik in mijn vorige auto gereden. Een erg mooie Subaru L-serie 1.6 DL Station, ook uit 1992. Omdat die toch wel enige vervelende mankementen vertoonde (zie andere revieuw), heb ik toch besloten om de wagen te verkopen. Ik had al enige een tijd Subaru L-serie 1.8i GT Coupe op het oog met ongeveer 150duizend op de teller. Ik was natuurlijk gelijk verkocht, mede omdat ik gehecht ben geraakt aan het type auto door mijn goede ervaringen met de vorige.

Dit type is echter veel luxer, heel apart vormgegeven en een heel stuk ’moderner’.
Onder de kap ligt een mooie 1.8 liter boxermotor met multipoint injectie met een vermogen van 105 pk. Ook deze boxer maakt weer een schitterend geluid, vooral bij hoge toerentallen. Het is dus een vrij sterke motor voor een auto van net duizend kilo, waardoor de auto dus ook nog best snel is.
Er zit behoorlijk veel luxe op de auto:

Electrisch bedienbare ramen
Electrisch bedienbare spiegel
Electrisch schuifdak
Verstelbare dashboardverlichting
Kuipstoelen met velours bekleding
In hoogte verstelbare stoel
Verstelbare lendesteun
In hoogte verstelbaar stuurwiel
Centrale deurvergrendeling
Toerenteller
Leeslampjes
Verlicht dashboard kastje
Stuurbekrachtiging
Hellingrem
Koplampsproeiers

Verder aan de buitenkant, een GT bodykit, lichtmetaal van Wolfrace (aparte steekmaat van 4x140, daardoor zeer zeldzaam, zeker met TRX banden) en metallic lak.
Bovendien heeft de auto schijven rondom, en de voorste zijn geventileerd. Remt dus gigantisch!

De auto rijdt echt fenomenaal mooi. De stoelen zitten erg fijn, en de auto is vrij stil. Het mooiste aan de auto is dat hij erg exclusief is. Ooit zo’n ding zien rijden, en dan ook nog met lichtmetaal?
Veel mensen die de auto zien en er verstand van hebben blijven er echt even bij kijken, zo bijzonder.

Omdat ik de auto nog niet zo heel lang heb, is het natuurlijk nog even afwachten hoe het met de kwaliteit zit, maar Subaru kennende zit dat wel goed.

UPDATE

Inmiddels heb ik de auto verkocht. Gezien de reparaties die moesten plaatsvinden zoals nieuwe distributieriem, nieuwe nokkenaslagers, nieuwe radiateur en andere dure zaken. Na even zoeken heb ik een mooie Subaru Legacy 2.0 gekocht waar binnenkort ook een review van verschijnt.

PROBLEMEN

De dynamo is stuk gegaan, ik heb een gereviseerde op de kop kunnen tikken. Nieuwe V-snaren erop en ik kan weer lekker toeren.

Verder is de schakelaar van de blower niet meer goed waardoor de eerste twee standen het niet meer doen.

Verder nog geen mankementen, hoop dat er ook niet al te veel zullen komen. Ik neem de kleine repataties in de toekomst voor lief en hou de auto in ere.

UPDATE
Het blowerschakelaar probleem is opgelost door een nieuwe kachelweerstand van 15 euro.

(7-2-2006) Nieuwe olie en oliefilter, alles probleemloos verlopen, loopt weer een stuk mooier, stiller.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.