Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)

autoreview

Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)
Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)Smart city-coupé smart & passion 55pk (2002)

Signalement

Uitvoeringcity-coupé smart & passion 55pk
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In eerste instantie lijkt de auto traag en klein, echter er is heel veel te verstouwen met de Smart. Er wordt altijd een beetje lacherig over gedaan.

Qua snelheid houd het bij 140 km/u op. Toch ben ik in staat om de meesten die achter of voor mij rijden te verbazen met de snelheid en felheid van de auto. Het vergt wel de nodige ervaring en tijd want eigenlijk rijd de auto niet zo makkelijk als het lijkt. Je moet ruim van tevoren nadenken over je schakel gedrag en instuursnelheid. Als je als ’niet’ Smart rijder in een Smart gaat rijden dan gaat het behoorlijk schokkerig, echter met een geoefende Smart rijder merk je pas goed het verschil.

De vering is ook een bekend punt van Smart, echter in de generation 2 is dit stukken beter (geldt ook voor de schakeltijd)

PROBLEMEN

In de drie jaar dat ik nu rijd zijn er de volgende zaken naar voren gekomen, die geheel gratis zijn vervangen (coulance regeling)
* gescheurde uitlaat (30.000 km)
* lekkende voorruit (60.000 km)
* hulpveren voor (60.000 km)
* rem trommels achter (foutje van de monteur, te strak aangetrokken bij een beurt en trommels liepen aan)

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens