Skoda Superb 1.9 TDI 130pk Elegance (2003)

autoreview

Skoda Superb

Signalement

UitvoeringSuperb 1.9 TDI 130pk Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf49.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Superb is de beste auto die ik ooit reed, en ik heb er veel gehad. Ik kocht hem vooral vanwege de kinderen. De beenruimte achterin is onovertroffen, wat vooral op lange vakantiereizen erg prettig is. Omdat zoon en dochter de ruimte hadden, ging een rit naar Zuid-Frankrijk met opmerkelijk weinig vakantiestress gepaard.
Ook verder eigenlijk alleen goed nieuws. De achtienduizend kilometer die ik met de auto heb afgelegd waren vrijwel geheel blessurevrij. Eén keer een probleem gehad met de knop voor de spiegelverstelling, wat mijn eigen schuld was: er bleef een keer een jas aan haken. Verder: niets dan goeds. Laag verbruik (gemiddeld één op zestien), comfortabel onderstel, perfecte afwerking, behoorlijke trekkracht, superieure uitrusting: leer, stoelverwarming vóór en achter, elektrisch verstelbare ramen en stoelen, climatronic, regensensor, etc. De 130 pk TDI was geen toonbeeld van rust, maar dat heeft me nooit gestoord.
De hoge score van de Skoda-dealers in de Autoweek-tevredenheidstrofee is terecht. Ben bij S-Point in A’dam Zuidoost professioneel en vriendelijk ontvangen; de grote beurt kostte me ongeveer 400 euro, waarbij de receptionist de bijna verontschuldigende kanttekening plaatste dat dat bedrag de volgende keer zeker lager zou uitvallen. Het spreekt bijna vanzelf dat de auto verder niets mankeerde. Het defect aan de spiegelverstelling bleek overigens nog onder de garantie te vallen.
Extra kosten heb ik aan de auto trouwens niet gehad. Het zal de volgende eigenaar niet anders vergaan.

PROBLEMEN

Knop voor spiegelverstelling defect; eigen schuld.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens