Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 115pk Greentech Style Busine (2017)

autoreview

Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 115pk Greentech Style Busine (2017)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.6 TDI 115pk Greentech Style Busine
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf34 km
KM-stand laatst17.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe Belgische lease wagen

  • 17.500 km

Nieuwe lease wagen in ontvangst genomen!
Na 6jaar werken bij dezelfde werkgever heb ik eindelijk mijn eerste lease wagen mogen kiezen.

Ik heb voor deze configuratie gekozen:
-Diesel 1.6L 115PK DSG.
-Style uitvoering met Racing Blue metaalkleur en 16" ILIAS velgen en volledige LED koplampen.
-GPS Pakket (Columbus GPS + Multistuur + DAB + Bluetooth + WIFI)
-Safety Pakket (ACC + Lane Assist + Camera achteraan + Vermoeidheidsdetectie)
-Comfort pakket (Keyless + Parkeersensoren + Elektrische en zelfdimmende binnen/buiten spiegels + elektrische bestuurderszetel)
-LED Plus pakket (sfeer verlichting)
-Verwarmbaar stuur met snelheidslimieter.
-230v stopcontact + 2 usb aansluitingen achteraan.
-Neerklapbare passagierszetel met kunstleer aan de achterkant
-Variabele koffervloer

Toen ik mijn wagen voor het eerst in ontvangst nam, had ik al spijt van mijn "standaard" stoelen. Zitvlakte is "iets" te kort.
Ik had voor mijn keuze al enkele testritten genomen. Maar nooit met standaard stoelen. Mijn collega's en de testwagens van garages hadden altijd betere stoelen, waardoor ik dit nooit echt heb kunnen testen.
Vooral de passagierstoel biedt weinig comfort voor zijn zitvlakte.

Jammer dat ze bij een variabele koffer niet hun koffervelcro bevestigingstukken meeleverde. De dealer was wel vriendelijk genoeg om mij 1 stukje mee te geven, op aanvraag.

Meteen opgemerkt dat het een vlotte auto is, zeker tegenover mijn Mercedes A klasse, dat ook automatisch was. De DSG-bak geeft veeeeel meer responds dan in mijn Mercedes. Echt een aanrader!


4500km. (22 Feb 2018)
Ondertussen heb ik al 4500km op 1 maand tijd gereden.

Toevoegingen:
Als extra accesoire heb ik nog de multipocket item gekocht voor in de koffer. Zeer handig voor mijn jas en sommige boodschappen in te bergen.
Ook heb ik een magnetische phone houder aangekocht en dit over de passagiersairbag geplakt. Perfecte positie!

Ruimte
Koffer is ook zeer ruim; fantastisch! Ik kan hier heel veel in kwijt en zelf mijn drone heeft nu zijn dedicated spot gekregen.

Adaptive Cruise Control en Lane Assist.
Ik ben verbaasd van hoe goed deze systemen werken. Elke ochtend en avond moet ik heel de Brusselse ring afrijden. Dankzij de Adaptive Cruise Control moet ik nauwelijks nog op mijn rem duwen. Al vrij snel durfde ik het systeem meer en meer te vertrouwen. Maar wanneer een wagen voor mij voor een lange tijd stilstaat, schreeuwt ACC dat ik zelf nog op de rem moet gaan duwen. Jammer dat Octavia niet gebruikte maakte van hetzelfde systeem als Hill Hold Assist om de wagen zo te laten stilstaan. Want als je niet op je rem duwt, zet ACC zijn eigen uit en dan rij den auto vanzelf verder (op D stand). Skoda zegt dat de Octavia geen elektrische handrem heeft en geen "file assistentie" software heeft... Waarom hebben ze deze nog niet in de Facelift versie toegevoegd? Wie weet komt deze systeem in Octavia 4 ....?
Lane Assist is werkt ook goed voor op lange afstanden. Al is het wel jammer dat het pas vanaf +/- 70km/u werkt.

Multimedia
Ondanks dat ik de Columbus model heb, komt deze niet meer met en AUX ingang. Deze was stilletjes verwijdert.... Jammer, want AUX behoudt zijn geluidskwaliteit tov Bluetooth.

Verbruik
Eerste tankbeurt was na 666km en daar kon toen 42liter in.
Tweede tankbeurt na 677km voor 43,5liter.

Ik kan niet zeggen dat ik heel onder de indruk ben van het verbruik. Maar mogelijk is dat door nieuwe motor dat zich nog moet inrijden en de winterbanden. Het feit dat ik vaak in de file sta zal ook niet helpen. ACC kan ook de reden zijn dat het verbruik omhoog gaat, omdat hij soms "vlot" reageert om door te rijden, ookal staat de ACC op "comfort" setting.

**********************************************************************************

17 500km (28 Mei 2018)

We zijn nu meer dan 3 maanden verder sinds mijn eerste post.
Gemiddeld elke maand +/- 4000km mee gereden.

Verbruik
Ik kan ongeveer 850km rijden met 45l diesel. Persoonlijk vind ik het geen fantastische resultaten... Het zei zo. 70% van mijn ritten is autosnelweg, maar dan vaak tijdens de Belgische spitsuren. En ik heb een relatieve rustig rijstijl.

Race Blue Metaal Kleur
Jammer genoeg lijkt mijn auto redelijk populair bij andere auto's, waardoor ze soms iets te dicht mijn auto komen bewonderen. Dan laten ze jammer genoeg wat krassen achter. Ik heb gemerk dat dit zeer merkbaar is voor het oog. Ookal zijn het relatief kleine krasjes. En de meeste vuiligheid zie je ook snel. Stof, zand, modder... Ik vind het een prachtige kleur maar ik zou nu 2x nadenken voordat ik het nog eens opnieuw bestel.

Adaptive Cruise Control en Lane Assist
Blijft pure luxe. Zal vanaf nu een vereiste zijn als ik zelf een wagen zou kopen of een nieuwe mag bestellen.

Leasing loopt tot 180 000km

*updates volgen*

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.