Skoda Fabia Combi 2.0 Elegance (2005)

autoreview

Skoda Fabia Combi 2.0 Elegance (2005)

Signalement

UitvoeringFabia Combi 2.0 Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst180.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 140.000 km

Sinds dit jaar ben ik de bezitter geworden van mijn eerste Skoda.
Het is een Skoda Fabia Combi Elegance 2.0 8v a 115pk geworden uit 2005.
De 1.4 16v modellen waren allemaal best aardig, maar ik hou van wat vermogen onder het pedaal.
De 2.0 8v is een vrij zeldzame verschijning tussen de Fabia's omdat de Skoda toch vaak gekocht wordt door degelijke mensen die een zuinige auto willen rijden. Het is immers waar, het is veel auto voor weinig geld. Zeker wanneer je gaat vergelijken wat voor VW je krijgt voor hetzelfde geld. Op dit gebied wint de Skoda met grote voorsprong.

De Skoda Fabia Combi Elegance 2.0 8v is een heerlijke auto om mee te rijden. Hij komt lekker van zijn plek en zonder al te veel moeite gaat hij met het verkeer mee. De standaard vering is redelijk stuk waardoor hij niet gaat overhellen op klaverbladen en je optimale wegligging behoudt. Met het remmen is het ook prima gesteld, rondom schijven, voor zelfs geventileerde schijven die maar net in de 15inch velgen passen.

De elegance is van buiten een nette/kale auto. Geen knipperlichten in de spiegels, geen projectorlenskoplampen, geen parkeersensoren, WEL mistlampen, 3e remlicht, centrale deurvergrendeling afstandbediend, dakrail, lichtmetalen wielen, ruitenwisser achter. Kortom no nonsense, gewoon sleutel omdraaien en rijden.

Van binnen is de elegance ook prima uitgevoerd, airbag bestuurder, airbag passagier, zij-airbags voor, bagage afdekhoes, deelbare achterbank (ongelijke delen), hoofdsteunen achter, radio/cd speler, stuur in hoogte verstelbaar.

Kwa techniek is het ook goed geregeld in de elegance, airconditioning, abs, boordcomputer, cruisecontrol, elektrisch bedienbare ramen, elektrisch verstelbare spiegels, startonderbreking, stuurbekrachtiging, ASR.

Mijn persoonlijke pluspunten:
- Voldoende vermogen
- Mooie verschijning
- Rijdt lekker soepel
- Mooi interieur
- Een zee van ruimte in de bagage ruimte

Mijn persoonlijke minpunten:
- Een brok aan electronica
- Materiaal van dashboard is zeer krasgevoelig
- Draagarmen kraken bij het op- en afrijden van drempels (Skoda en VW probleem)

Terug naar de dealer geweest voor:
- Motor liep niet mooi stabiel stationair
- Versnellingsbak wilde soms niet in de 3
- Krakende draagarmen, bekend probleem wat niet opgelost wordt

Mijn eigen aanpassingen:
- Verlagingsset gemonteerd omdat hij standaard wel erg hoog staat
- Tekst logo’s achterklep verwijderd
- Middendemper vervangen door RVS pijp om sportiever geluid eruit te krijgen
- Koplampen vervangen door aftermarket projectorlampen
- Xenon ingebouwd
- Chrome grilllijst in de kleur van de auto mee laten spuiten

Tot nu toe ben ik heel tevreden over de auto.

Still going strong

  • 180.000 km

De Skoda doet het nog prima!
Met een slordige 180.000km op de teller en blok rijdt hij nog als een zonnetje.

Hier en daar nog wat dingetjes gewijzigd en laten vervangen.

Reparaties:
Uiteraard heeft de auto al zijn beurtjes gekregen.
Bij 160.000km is de koppakking vervangen, het probleem zat hem in de waterpomp die af fabriek een PLASTIC schoepen wiel heeft. Niet al te bijster sterk dus. Deze laten vervangen door 1 met metalen/aluminium schoenen, kop laten vlakken en alles weer netjes laten maken.

Wijzigingen:
lip passend gemaakt voor de voorbumper
nieuwe Skoda logo's geplaatst

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.