Skoda Fabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance (2005)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia - interieurSkoda Fabia - interieurSkoda Fabia - interieurSkoda Fabia - interieur

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Had ik nog wat kritiek op mijn vorige Skoda Octavia, dan is bij deze alle ellende vergeten sinds ik deze Fabia Combi in mijn bezit heb, wat een fijne auto!

De snelheid van deze 1.4 motor valt mij niet tegen en hij is ook behoorlijk stil. Alleen met inhalen in de vijf schakel ik terug naar de vier, maar in het algemeen kan hij goed meekomen, ook op de snelweg.
Ondanks dat hij wat smaller en korter is dan de Octavia heb ik de indruk meer binnenruimte te hebben, zeker voor mijn achterpassagiers. De kofferruimte is voor deze klasse ook ruim bemeten. Verder is deze Elegance aangekleed met vreselijk veel luxe zoals cruise control, halfautomatische airco, lichtmetalen velgen enz enz, zodat je niet eens in de gaten hebt in een kleinere auto te rijden. Maar wat heet klein, met zijn lengte van 4.23 m is hij langer dan de gemiddelde compacte middenklasser.

Was ik al bijzonder te spreken over de inruilprijs, monteerd Skoda er voor 249 euro ook nog een VDO Dayton navigatiesysteem in met CD-Roms voor geheel Europa. Daar komt nog bij dat de dealer deze auto heeft besteld met 15’ velgen en 195/50 banden en daar niets extra voor gerekend heeft omdat het ’zijn’ vergissing was. Het lijkt er op dat hij nog wat moest goedmaken na de vorige aflevering.

Voor mij was dit in ieder geval de deal van mijn leven en na de wat minder goede ervaringen met de Octavia ben ik weer de meest tevreden mens op aarde en verwonder mij er niet meer over dat de Fabia als beste Europese auto uit de tevredenheidstest kwam. Echt een prima auto, zeker gerekend naar prijs/kwaliteit verhoudingen.

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat Skoda adverteerd dat de vernieuwde Fabia niet in prijs is verhoogd.
Klopt, maar dan moet wel gezegd worden dat in de vernieuwde Fabia bij het model Elegance bijvoorbeeld het elektrisch schuifdak, de in hoogte verstelbare passagierstoel enzovoort weggelaten zijn !
De vorige serie was dus nog veel luxer dan het model 2005, en dat is dus wel degelijk een prijsvehoging !!
De prijs gaat niet omhoog maar je krijgt minder, daar is goed over nagedacht.
Ook is in vergelijking met de omringende landen minder aan beveiliging ingebouwd zoals extra airbags.

PROBLEMEN

Geen problemen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.