Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Skoda
  • Fabia Combi

Skoda Fabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance (2005)

autoreview

5
Skoda Fabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
13 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst196.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 182.500 km
  • 12 april 2005

Als vervanger van mijn Peugeot 206 ben ik op zoek gegaan naar een ruime auto waar evt. gezinsuitbreidingen mee zijn op te vangen voor een nette prijs.

Mijn oog was al eens gevallen op de Skoda Fabia Combi wat betreft ’value for money’, na een uitgebreide proefrit was ik verkocht.

Het kleurenaanbod van Skoda viel me nogal tegen, erg braaf allemaal. Nu met Sahara buitenkant en Ivory binnenkant is het een hele stijlvolle auto geworden, minder knallend dan ik van plan was maar zeer mooi.

De 1.4 75pk is toereikend. Tuurlijk is het geen 2 liter maar de motor is altijd alert en bijzonder soepel. Ik klok hem op 12 seconden naar de honderd en dat is ruim voldoende. Tussensprints van 100 naar 130 kan je het best in de 4 nemen en je komt dan bijzonder goed mee. Het is altijd stil aan boord of je nu 100 of 140 rijdt.

De uitrusting van deze Elegance liet mij zeer weinig te wensen over, half-auto-airco, cruise-control, alles electrisch en verwarmd/gekoeld(airco in dashboard), lichtmaal. Jammer is het ontbreken van een lederen stuurwiel, dit zat wel op eerdere uitvoering van de Elegance (voor 2004).

Minpuntje is het gewzijgde aangrijpingspunt bij het achteruitrijden, met name tegen een heuvel of met aanhanger, de motor slaat dan snel af op een onverwacht aangrijpingspunt, maar dat zal nog wel wennen.


update 16-11-2006:
Nu met een km-stand van 75.000 heb ik nog weinig aan te merken op de auto. Verbruik op LPG is 1 op 11,7. Met mijn huidige kilometrage betekent dit eens in de 2 dagen tanken. Auto voelt altijd vlot genoeg aan. Eens in het kwartaal gaat er een nieuwe tank benzine in omdat de auto start op benzine. ook op wintersport, met winterbanden en skibak, en topsnelheid (180) op de autobahn is de auto lekker om te rijden. Het voelt natuurlijk allemaal wel wat slapper maar nooit onveilig of niet koersvast.

update 11-04-2007:
deze week gaat i door de 100.000 grens. Nog altijd mijn trouwe metgezel voor +/- 1200 km per week op dit moment. Van de week even op de autorai in de nieuwe Fabia gezeten. Zodra de Combi er is wordt dat zeker een kanshebber om deze op te mogen volgen.

update 16-09-2007:
inmiddels bij de 130.000. Zie voor nieuwe serieuze problemen hieronder. Ik hoop dat ik niet te vroeg aan de 150 zit/langer mag doorrijden zodat ik de volgende Fabia Combi kan leasen. Het wordt dan wel een diesel want LPG met mijn kilometrageis wel een beetje gekken werk (iedere 1,5 dag aan de pomp).

update 22-01-2008:
en 146.000 is probleemloos bereikt, mocht ook wel naar het vorige probleem. Er is een lampje van de kentekenverlichting stuk en het beschermkapje van de achterruitenwisser is gesneuveld onder mijn handwaskracht, verder niet op aan te merken. Hij staat nu op winterbanden en gaat nog een maandje woon-werk rijden (1000 km per week) en dan op en neer naar de wintersport in Oostenrijk. Bij thuis komst is de nieuwe Fabia Combi bij de dealer. En raad eens het wordt zo goed als zeker precies dezelfde. Een Elegance met 1.4 op gas (om de bijtelling te drukken alleen nu geel (Sprint Yellow), dat zal hem goed staan. Ik meld me dan weer opnieuw voor en volgen van zijn loopbaan.

update 14-05-2008:
bijna besteld een Skoda Fabia Combi Sport, 1.4 16v 86pk, Spint Yellow, trekhaak op LPG G3. Over een maandje of 2/3 zal ik me melden met de eerste indrukken en natuurlijk in de vele kilometers daarna.

Met mijn huidige Fabia (nu 162.000) wel weer een probleem, zie hieronder.

update 19-06-2008:
km stand 168.000 technische problemen zie hieronder. Ik rij tegenwoordig wel minder want mijn woonwerk kilometers zijn van 1000 km per week naar 500 km gegeaan. Hij lijdt een rustiger bestaan :)

update 16-07-2008:
km-stand 173.000
na 5k vakantie kilometers volgende probleempjes zie hieronder

update 01-10-2008:
bonbine 4 is dan ook eindelijk stuk gegaan, en vervangen.
klein probleempje (zie hieronder bij update 16-07-2008, handrem) nog steeds niet opgelost maar treedt enkel op bij warm weer dus met de winter voor de deur geen probleem. Rest van de probleemjes is opgelost in laatste beurt na de vakantie.
Ik heb hem dan eindelijk besteld een Skoda Fabia II Combi Sport 1.4 16v LPG, kleur Sprint Yellow en getint glas. Ik heb al wat plaatjes gezien van iemand anders en het ziet er echt te gek uit. Het zal er om spannen of het nog gaat lukken in 2008 anders dan wordt i over het nieuwe jaar heen getild, na ja dat kan na al die tijd wel.

PROBLEMEN

  • 196.000 km
  • 12 april 2005

Vanaf het begin sterke afwijking naar rechts, uitlijnen onder garantie bij 1500 km. Voorlopig opgelost.

update 16-11-2006:
Problemen die zich hebben voorgedaan in de tussentijd (2.000 km / 75.000 km):
- 18.000 km: achteropkomend busje in file bij 20 km/u veroozaakt kop-staartbotsing. Gevolg: nieuwe trekhaak, achterbumper, achterklep. De achterklep is terug gezet zonder type en motor aanduiding :) best aardig nu ziet niet iedereen dat het maar een 1.4 is, ook al vind ik hem snel genoeg.
- rond de 30.000 km is het pompje van de ruitenvloeistof in eens lek. Alles wat je er in doet ligt gelijk op straat. Onder garantie vervangen.
- vanaf 68.000 km lekt het rechtachterportier (rubber onder wordt nat en bekleding ik, na regenbui bij openen portier wordt er ook water naar binnen en op de deurrand gemorst ipv enkel via het afvoer gat). Zoeken op internet (www.skodaforum.nl) leert dat dit een bekende kwaal is. In de volgende beurt laat ik dit verhelpen.
- zo om de 10.000 gaat er een voorlampje stuk. Dit wordt keurig vermeldt op de dashboard. Achterlampjes zijn nog niet stuk gegaan. Collega’s kijken hun ogen uit als ik in 3 minuten zelf een lampje verwisselen. Dit kunnen ze niet met hun Renaults :) Ik rijd dan wel 100% van mijn tijd met de lichten aan.
- Eigenlijk elke beurt laat ik wisserbladen vervangen. Die zijn dan wel weer op.

update 11-04-2007:
Problemen die zich hebben voorgedaan in de tussentijd (75.000 km / 100.000 km):
- de auto sloeg af met koude motor op zowel benzine als LPG. Bij het intrappen van de koppeling viel de motor dan dood, eenmaal op tempratur nooit last hiervan. Bij de laatste beurt is de gasklep schoongemaakt en is het probleem uit de wereld.
- 1 stadlicht vervangen

update 16-09-2007
Problemen die zich hebben voorgedaan in de tussentijd (100.000 km / 130.000 km):
- nu beide achterportieren lek, echt een ontzettende Fabia kwaal dus
- stadlichtje voor gaat soms aan en soms niet, het lampje heb ik al vervangen maar er lijkt iets met de bedrading, die er wel goed uitziet. bv. als je de motorkap ontgrendeld dan schiet het lampje alsnog aan... maar goed niet zo belangrijk.
- tijdens onze vakantie rondrit (6k km’s) in Spanje en Frankrijk is de katalysator stuk gegaan. Dit gaf een rattelend geluid bij gas los in de toeren (bij afremmen op de motor in de bergen zit je dandus constant in de herrie) en het vermogen was minder. Na heel veel handen en voeten werk bij een Skoda dealer in Noord-Spanje is e.a. vervangen voor 1000 euro. De kosten waren gelukkig gedekt aangezien het een auto van Leaseplan is. Toch wel vreemd dat zo’n vitaal onderdeel nu al de geest heeft gegegeve. Wellicht komt het door de hetere LPG uitlaatgassen die de katalysator krijgt te verduren, en ja in landen als Duitsland rij ik echt maximaal honderden kilometers.

update 15-05-2008
rijdend op de snelweg ineens inhouden gepruttel en niet harder dan 90 km/u. Stationair met veel gebonk. Conrolelampje ’uitlaatgascontrolesysteem’ aan. Stukke bobine (nummer 3). Klaar terwijl je wacht gerepareerd, hulde aan Auto Baars Badhoevedorp. Maar met dit soort fratsen blijkt het wel dat de kilometers beginnen te tellen voor deze auto.

update 19-06-2008
rijdend op de snelweg ineens inhouden gepruttel en niet harder dan 80 km/u. Stationair met veel gebonk. Conrolelampje ’uitlaatgascontrolesysteem’ aan. Stukke bobines (nummer 1 en 2). Met dit soort fratsen blijkt het wel dat de kilometers beginnen te tellen voor deze auto. Bobine 4 is dus nog niet vervangen maar de skodaboer wilde dit ook niet prventief doen, beetje flauw IMO want heel duur zijn ze ook niet. Ik ga zaterdag naar Frankrijk, Corsica en Italie en hoop dat dat allemaal goed gaat, als ik dan thuis kom kan i gelijk de deur uit :)

update 16-07-2008
-motor slaat af na /- 10 min. stationair draaien bij 33 graden en airco vol aan. Wellicht weer een vuile gasklep.
- passagiersportier voor lekt
- handrem wil er bij warm weer (boven de 30 graden) niet goed af. Wel gevoelsmatig maar het alarm van de handrem blijft af gaan. Vliegt er ook wel eens pardoes op tijdens het tijden. Lekker irritant maar ik denk dat de kabel aan zijn eind is want hij voelt ook erg slap aan. Helemaal doortrekken naar boven geeft pas een zeker handrem gevoel.
of deze problemen nog worden gefixed is maar zeer de vraag aangezien hij nu wel heel erg over zijn kilometers heen is en er wss uit gaat.

update 01-10-2008:
bonbine 4 is dan ook eindelijk stuk gegaan, en vervangen.
klein probleempje (zie hieronder bij update 16-07-2008, handrem) nog steeds niet opgelost maar treedt enkel op bij warm weer dus met de winter voor de deur geen probleem.

update 11-2008 (bij /- 192.000 km):
rijdend op de snelweg ineens inhouden gepruttel en niet harder dan 80 km/u. Conrolelampje ’uitlaatgascontrolesysteem’ aan.
Motortoerentalsensor kaduuk, 2 dagen reparatie, daarna werkt i weer.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Skoda Fabia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Skoda Fabia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

INFO
Skoda
Skoda
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Active (5D/5H)
€ 339
Stel samen ▸
Arval
Arval
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Ambition (5D/5H)
€ 337
 
Skoda Fabia in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Skoda Fabia 1.4-16V Ambiente -5DRS.-AIRCO-CRUISECONTROL-LICHTMETALEN VELGEN-GOED ONDERHOUDEN-ORIGINEEL NEDERLANDS!-LEUKE AUTO!

    Skoda Fabia 1.4-16V Ambiente -5DRS.-AIRCO-CRUISECONTROL-LICHTMETALEN VELGEN-GOED ONDERHOUDEN-ORIGINEEL NEDERLANDS!-LEUKE AUTO!

    • 2008
    • 175.921 km

    € 3.950

    Skoda Fabia 1.4-16V Equipe met nieuwe apk

    Skoda Fabia 1.4-16V Equipe met nieuwe apk

    • 2006
    • 199.863 km

    € 1.750

    Skoda Fabia 1.6 16V 77KW COMBI Elegance Airco (Handel/Export)

    Skoda Fabia 1.6 16V 77KW COMBI Elegance Airco (Handel/Export)

    • 2008
    • 269.812 km

    € 1.999

Meer Skoda Fabia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Škoda Fabia (nieuw: Monte Carlo)

    45
    • 16 februari 2022

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Skoda Fabia specificaties
  • Skoda Fabia occasions
  • Skoda Fabia video's
Advies en informatie
  • Skoda Fabia tests
  • Skoda Fabia gebruikersreviews
  • Skoda Fabia index
PREMIUM
Kia EV6 vs. Polestar 2 vs. Skoda Enyaq - Triotest

Kia EV6 vs. Polestar 2 vs. Skoda Enyaq - Triotest

De luxe middenklasse van vandaag bestaat niet meer uit dikke Passats of luxe Peugeots, maar...

Lees meer
 

Skoda Fabia reviews

  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance (2006)

    Skoda Fabia Combi 1.4 16V 75pk Elegance...

    5
    • 1 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 70pk Elegance (2007)

    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 70pk Elegance...

    7
    • 23 september 2013
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Equipe Plus (2005)

    Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Equipe Plus (2005)

    11
    • 23 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Elegance (2004)

    Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Elegance (2004)

    1
    • 6 september 2011
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.9 SDI Elegance (2005)

    Skoda Fabia Combi 1.9 SDI Elegance (2005)

    13
    • 9 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 70pk Ambiente (2006)

    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 70pk Ambiente...

    1
    • 24 november 2010
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 2.0 Elegance (2005)

    Skoda Fabia Combi 2.0 Elegance (2005)

    3
    • 28 oktober 2010
meer reviews
Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

Wie tegenwoordig nog wil scoren met een grote middenklasser, moet creatief zijn. Dat heeft...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Business Edition (2020)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia op boevenjacht

    Skoda Fabia op boevenjacht

    20
    • 21 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2012)

    Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2012)

    3
    • 9 maart 2022
  • Autotest
    Test: Skoda Fabia

    Test: Skoda Fabia

    40
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    2
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia als sportief aangeklede Monte Carlo

    Skoda Fabia als sportief aangeklede Monte...

    16
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Skoda laat sportieve Fabia Monte Carlo zien

    Skoda laat sportieve Fabia Monte Carlo...

    17
    • 2 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    11
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda en Cupra

    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda...

    115
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business Edition Plus (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business...

    • 28 april 2022
  • Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015 – 425.042 km - Klokje Rond

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015...

    • 12 april 2022
  • Skoda Karoq - Rij-impressie

    Skoda Karoq - Rij-impressie

    57
    • 11 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden