Skoda Enyaq iV 80 (2021) #2

autoreview

Skoda Enyaq iV 80 (2021)

Signalement

UitvoeringEnyaq iV 80
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst26.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dik tevreden, maar

  • 26.000 km

Mijn zwarte Enyaq bevalt uitstekend als het gaat om ruimte. Zowel voor als achterin zit iedereen goed en is het nergens krap. Ik heb een panoramadak, maar de hoofdruimte is prima. Ook de bagageruimte is supergroot en als ik zou willen zou ik alle losse rommel in vakken kunnen stoppen. Er is heel veel plek.
Hij rijdt prima. Er is voldoende vermogen om goed mee te komen, maar hij is niet overdreven snel. Wat ik fijn vind aan elektrisch rijden is dat de auto heel rustig en stil is. Zo stel ik me voor dat Rolls Royce het ooit ook heeft bedoeld...

Verbruik is wat wisselvallig, zoals dat gaat met EV's. In de zomer als boven de 20 graden is haal ik zo'n 16 kWh/100 km, maar nu in de winter als het 0 graden is en er winterbanden onder zitten, zit ik altijd boven de 21 kWh/100 km. Scheelt bijna 100 km bereik op een volle lading. Voor mij niet zo'n punt, ik heb nooit problemen met laden.

Snelladen valt tegen qua snelheid. Hij zou 125 of 130 kWh moeten kunnen laden, maar dat doet hij alleen als de batterij vrijwel helemaal leeg was. Boven de 20% zakt de laadsnelheid naar zo'n 70 of 80, en bij koud weer nog wel wat lager.

Onlangs kreeg ik de langverwachte software update naar ME3, waarbij sommige functionaliteiten in de auto wat veranderden. Sommige displays zijn wat anders en de werking van de adaptieve cruise control wijzigde. Dat is even wennen. Met deze update kunnen volgende updates over the air worden binnengehaald. Ben benieuwd, want de dataverbinding van de auto valt wel eens uit,

Ronduit zwak is dat de auto geregeld storingen geeft die met de veiligheidssystemen te maken hebben. De Travel Assist geeft geregeld foutmeldingen, soms wel 10x per minuut, soms 1x per week. Na de ME3-update was het weg voor twee weken, totdat ik de stuurverwarming weer heb gebruikt en nu is het weer terug. Dealer weet ervan, Skoda werkt aan een oplossing. We zullen zien.

Ook zit het grote scherm zo nu en dan helemaal vast. Herstarten van het systeem heeft het probleem steeda opgelost.

Ik heb 1x gehad dat de auto volledig dienst weigerde. Alles zwart, niets wilde meer. Een kwartier later had hij zich op wonderbaarlijke wijze hersteld.

Kortom, heel fijne (reis)auto, maar de instabiele software irriteert.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Enyaq

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens