Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)

autoreview

Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)
Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)Skoda Enyaq iV 60 132kW Sportline (2021)

Signalement

UitvoeringEnyaq iV 60 132kW Sportline
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst350 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

SKODA ENYAQ iV 60 132 kW Sportline

  • 350 km

Na 3,5 jaar zakelijk (youngtimer) te hebben gereden met een Audi S6 2002 Avant (V8 4,2l quattro) toch de overstap gemaakt naar volledig electrisch.
Dit ivm de bijtelling die nu nog 12% is over de eerste € 40.000,- en volgend jaar gaat de bijtelling weer omhoog!
Door heel Nederland op zoek gegaan naar een Enyaq Sportline in de kleur Racing Blue met een 60kw accu pakket.
De combinatie van deze blauwe kleur met de mat zwart gril en andere accenten, is naar mijn meningen de mooiste combi voor deze auto!
In Breda bij TB had ik er 1 gevonden die nog in voorraad stond, snel een afspraak gemaakt voor een proefrit en een gesprek.
Netjes geholpen in Breda, meteen ook al een nette offerte gekregen en maar snel deze auto gereserveerd, want ik hoorde al over lange levertijden van de nieuwe Enyag's (ivm chip tekort) en ik wilde dit jaar de auto op kenteken hebben staan (ivm de bijtelling).

Deze opties heb ik op mijn Enyaq zitten:
Sportline
Trekhaakvoorbereiding
120 kw oplaadmogelijkheid
Lm velgen zwart betria 21 inch
Achteruitrijcam.+park.sens v
Assistentie
Infotainment

Na het lezen van diverse verhalen op internet, kwam ik tot de conclusie dat het altijd slim is om een stoel en stuurverwarming op een elektrisch auto te pakken, want dan hoef je dus niet heel de auto te verwarmen (wat veel energie kost) om toch lekker warm te blijven.
De Sportline komt standaard wel met stuurverwarming maar niet met stoelverwarming.
De verkoper bij TB gaf aan dat ze deze gewoon nog kunnen inbouwen achteraf, deze optie heb ik er dan ook meteen bij genomen en kosten € 500,- excl. btw en bij daar ook achteraf heel blij mee dat ik dit heb gedaan.

De keuze voor het 60KW accupakket was voor mij ook snel gemaakt, ik heb namelijk zelf zonnepanelen en kan op de inrit parkeren, dus opladen kan gewoon thuis en ik rijd nooit meer dan 300km op een dag.
En daarbij zijn de kosten voor een versie met een 80KW accu pakket ook weer stuk hoger (waardoor ik weer meer bijtelling krijg).

Vorige week was het zover dat de auto klaarstond.
Met de trein naar Breda gegaan om daar de auto op te halen en natuurlijk ook uitleg te krijgen.
Alles was netjes geregeld bij TB en na het papierwerk kon de auto "onthult" worden.
Goede uitleg gehad en meteen samen de auto gekoppeld aan de MySkoda app (zodat je de accu/oplaad status kunt zien en bv de airco / verwarming op afstand kunt inschalen).
Daarna de rit naar huis, eerst door de stad en daarna over de snelweg.
Wat een fijn auto om in te rijden.
Lekker stil en ook als is dit de, op dit moment, lichtste 180pk versie, is hij zeker niet langzaam te noemen (ik was een Audi S6 335 pk gewend).
Ik rijd er nu nog maar 1 week mee, dus ben nog bezig met alle assistentie opties aan en uit te zetten, maar tot zover werkt alles goed en als je auto's van de VW groep bent gewend, zitten ook alle knoppen op en rond het stuur op vertrouwde plekken.
Groot voordeel vind ik ook de kleine draaicirkel, bij parkeren en keren op de weg, hoef je met deze auto niet vaak extra te steken.
Ik zal binnenkort nog extra info toevoegen over mijn ervaringen met alle assistentie opties, laden en rijden als ik wat meer km's heb gemaakt.
Maar tot zover alleen maar positieve punten!

Update na 3000km rijden.
Wat een fijne auto!
Nog geen problemen gehad.
Heb wel het verkeersborddetectie systeem uitgeschakeld, deze werkt niet goed en laat je vaak te snel of te langzaam rijden.
Het verbruik valt me mee, ik zit nu rond de 20 kWh per 100 km maar het is natuurlijk nu wel winter en staat altijd de kachel aan. In de zomer zou dit naar ongeveer 15 kWh per 100 km moeten gaan.
Ben wel heel blij met stoel en stuur verwarming, dat vind ik wel een must bij een elektrische auto.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Enyaq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.