Skoda Enyaq iV 60 132kW (2022)

autoreview

Skoda Enyaq iV 60 132kW (2022)

Signalement

UitvoeringEnyaq iV 60 132kW
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst2.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 200 km

Afgelopen week na ruim 9 maanden wachten dan eindelijk mijn Skoda Enyaq in ontvangst genomen.
De bedoeling was dat deze in september 2021 afgeleverd zou worden als vervanging van onze VW Passat Variant 1.4 TSI 2018.

Zoals bekend kampt de industrie met grote problemen in de aanlevering van oa chips. Zo ook in mijn geval, diverse malen is de leverdatum opgeschoven, is er gevraagd om opties in te wisselen en nogmaals de leverdatum opgeschoven. Gezien de bijtelling had ik er uiteraard alle belang bij dat deze uiterlijk 31-12 op kenteken zou staan, helaas; het werd 12-1-2022. Om niet in alle ergernissen omtrent communicatie vanuit leasemaatschappij, importeur en dealer te verzanden, eea is keurig (financieel) opgelost met mijn werkgever.

Dan nu het goede nieuws:
Het rijd echt fantastisch!
In het kort de uitvoering / opties:
Loft interieur
60kw batterij
Brillant Silver
125kw opladen
Panoramadak
Elec. inklapbare trekhaak
19’’ LM velgen

Uiteraard kan ik nu nog niets zinnigs melden mbt verbruik. Uiteraard wel even geprobeerd bij FastNed en een openbare laadpaal hier in de buurt. Zo gepiept en spreekt allemaal vanzelf.

Qua comfort: fijne stevige stoelen, lekker dik stuur, vlakke vloer voor de achterpassagiers en dus een zee van ruimte. Joekel van een bagageruim en wat opvalt: grote spiegels!
Het veel gelezen commentaar op de lane assist functie; inderdaad echt helemaal ruk. Gelukkig snel uit te schakelen en dus geen irritante piepjes of rukjes aan het stuur.

Dit weekend me maar eens verdiepen in het systeem om alle functies en instellingen uit te vogelen.
Zal tevens even betere foto’s toevoegen, deze even uit de losse pols geschoten vanaf de oprit.
Word vervolgd!

PS. Sterren nu ingevuld in afwachting van verdere ervaringen.

De eerste 2000 km

  • 2.000 km

De eerste 2000 km zit er op.
Wat bevalt er / +punten:

Stoelen, lekker dik stuur, grote spiegels, korte draaicirkel, ruimte voor-achter en kofferruimte, afleg mogelijkheden, veercomfort en acceleratie.

Wat bevalt er minder / -punten:

Verbruik bij de temperaturen van afgelopen weken. Gemiddeld over 2000km volgens boordcomputer 22.4kw
Verbindingsproblemen met AppleCarplay.
Hinderlijke schittering in de voorruit van de speaker in het dashboard.
Trillende zonneschermen bij normaal wegdek.

Als reactie op de vraag onder: dit zijn de standaard 19’’ velgen. Bewust niet voor groter gekozen ivm comfort en afrolgeluid. Bij kruissnelheid van 100-110km is de stilte en veercomfort binnen echt heerlijk.
Betere foto’s volgens zsm (als het eindelijk wat beter weer is).
Qua uitrusting redelijk standaard dus geen getinte ruiten. (Lijkt door schaduw wel zo op de foto)

Al met al een heerlijke reis auto qua comfort en praktische zaken voor een gezin met 2 kids en een labrador.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Enyaq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.