Skoda Enyaq iV 60 132kW (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Enyaq iV 60 132kW |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 2.000 km |
Eerste indruk
- 200 km
Afgelopen week na ruim 9 maanden wachten dan eindelijk mijn Skoda Enyaq in ontvangst genomen.
De bedoeling was dat deze in september 2021 afgeleverd zou worden als vervanging van onze VW Passat Variant 1.4 TSI 2018.
Zoals bekend kampt de industrie met grote problemen in de aanlevering van oa chips. Zo ook in mijn geval, diverse malen is de leverdatum opgeschoven, is er gevraagd om opties in te wisselen en nogmaals de leverdatum opgeschoven. Gezien de bijtelling had ik er uiteraard alle belang bij dat deze uiterlijk 31-12 op kenteken zou staan, helaas; het werd 12-1-2022. Om niet in alle ergernissen omtrent communicatie vanuit leasemaatschappij, importeur en dealer te verzanden, eea is keurig (financieel) opgelost met mijn werkgever.
Dan nu het goede nieuws:
Het rijd echt fantastisch!
In het kort de uitvoering / opties:
Loft interieur
60kw batterij
Brillant Silver
125kw opladen
Panoramadak
Elec. inklapbare trekhaak
19’’ LM velgen
Uiteraard kan ik nu nog niets zinnigs melden mbt verbruik. Uiteraard wel even geprobeerd bij FastNed en een openbare laadpaal hier in de buurt. Zo gepiept en spreekt allemaal vanzelf.
Qua comfort: fijne stevige stoelen, lekker dik stuur, vlakke vloer voor de achterpassagiers en dus een zee van ruimte. Joekel van een bagageruim en wat opvalt: grote spiegels!
Het veel gelezen commentaar op de lane assist functie; inderdaad echt helemaal ruk. Gelukkig snel uit te schakelen en dus geen irritante piepjes of rukjes aan het stuur.
Dit weekend me maar eens verdiepen in het systeem om alle functies en instellingen uit te vogelen.
Zal tevens even betere foto’s toevoegen, deze even uit de losse pols geschoten vanaf de oprit.
Word vervolgd!
PS. Sterren nu ingevuld in afwachting van verdere ervaringen.
De eerste 2000 km
- 2.000 km
De eerste 2000 km zit er op.
Wat bevalt er / +punten:
Stoelen, lekker dik stuur, grote spiegels, korte draaicirkel, ruimte voor-achter en kofferruimte, afleg mogelijkheden, veercomfort en acceleratie.
Wat bevalt er minder / -punten:
Verbruik bij de temperaturen van afgelopen weken. Gemiddeld over 2000km volgens boordcomputer 22.4kw
Verbindingsproblemen met AppleCarplay.
Hinderlijke schittering in de voorruit van de speaker in het dashboard.
Trillende zonneschermen bij normaal wegdek.
Als reactie op de vraag onder: dit zijn de standaard 19’’ velgen. Bewust niet voor groter gekozen ivm comfort en afrolgeluid. Bij kruissnelheid van 100-110km is de stilte en veercomfort binnen echt heerlijk.
Betere foto’s volgens zsm (als het eindelijk wat beter weer is).
Qua uitrusting redelijk standaard dus geen getinte ruiten. (Lijkt door schaduw wel zo op de foto)
Al met al een heerlijke reis auto qua comfort en praktische zaken voor een gezin met 2 kids en een labrador.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Skoda Enyaq
Had je deze auto's al gezien?

Skoda Enyaq 85 Sportline
- 2025
- 5.000 km

Skoda Enyaq 60 Business Edition 58 kWh 180 PK | DEMONSTRATIEVOERTUIG | Automaat | Matrix LED Koplampen | Navigatie | Achteruitrijcamera | Climate Control | Adaptive Cruise Control | Parkeersensoren | Elektrische achterklep | Privacy Glass | Stoelverwarming | Lichtmetalen velgen |
- 2024
- 15.000 km

Skoda Enyaq 85 Sportline | Trekhaak | Canton geluidsysteem | Head Up Display | 360" camera | Elektrische stoelen |
- 2025
- 2.500 km