Skoda Citigo (2018) #2
autoreview

Signalement
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 72.000 km |
KM-stand laatst | 72.000 km |
Een ukkie, dat is lang geleden!
- 72.000 km
Voor het eerst sinds jaren heb ik weer een klein autootje. De afgelopen jaren maakte ik veel kilometers, maar sinds afgelopen zomer is dat afgelopen, en eerlijk gezegd mis ik het niet.
Een zo klein en zuinig mogelijk gebakje voor het gezin dus... hoewel ik VAG eigenlijk had afgezworen is het er toch één uit de Up-drieling geworden. Redenen: Ik kon geen Kia Picanto vinden die aan het eisenpakket voldeed, en hoewel ik het liefst Fransoos rijd vind ik de Twingo niet lekker rijden, en de drieling 108/C1/Aygo toch wat te onvolwassen aanvoelen.
Daarnaast heeft de Up in z'n simpelste uitvoeringen ook gewoon lekker eenvoudige techniek: Een goed ontworpen éénliter driecilinder die volgens de heren van VAG Techniek ook na vele jaren leenauto-kilometers met weinig onderhoud up & running blijft.
Het werd dus een Citigo Greentech Ambition! 60 hele pk's, maar wel voorzien van cruise control, electrische ramen, centrale vergrendeling, lichtsensor, regensensor.. alles wat ik nodig heb.
Tot op heden vind ik het voor z'n formaat een enorm volwassen rijdende auto, al kan het onderstel zelfs op dit formaat wat minder stoterig (vooral op drempels, op de snelweg rijdt het prima). Snel is het niet, maar het verbruik bevalt tot op heden ook heel goed (inmiddels 2x afgetankt om een beeld te krijgen, 4,6 liter / 100 km valt mij niet tegen).
De tijd zal het leren! :-)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren