Simca Matra Bagheera S (1976)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Matra Bagheera S |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1976 |
| Jaar van aanschaf | 1980 |
| KM-stand bij aanschaf | 70.000 km |
| KM-stand laatst | 150.000 km |
algemeen
- 150.000 km
Destijds erg leuke en aparte auto met 3 stoelen voorin en een middenmotor die voor een zeer neutraal stuurgedrag zorgde. Klein motor onderhoud aan deze auto ging dan ook via een luikje dat tussen de stoelen en de achterbak zit maar het merendeel moest van onder af gebeuren. Minder sportief is de versnellingsbak die bijzonder wazig te bedienen was via bowdenkabels en de motor is een tot 1550 opgeboorde Simca 1000 met best wel wat trillingen. Misschien daardoor ook wel 2 x de bigend en hoofdlagers moeten vervangen? Kwam ook pas in Duitsland bij 'helling af' op de 210 kmh terecht omdat er op de vlakke weg niet genoeg trekkracht aanwezig was mede vanwege de lange overbrengingen in de versnellingsbak. Wel bijzonder comfortabel om te rijden met weinig windgeruis en geen rammeltjes. De gebruikte materialen in het interieur waren niet ingesteld op duurzaamheid en zorgden er voor dat je 'm op een gegeven moment wel moest verkopen. Lijkt mij ook een moeilijk geval om te restaureren omdat de polyester panelen op een stalen frame geplakt zijn en die roest als in die tijd gewoon was ( dus behoorlijk heftig)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Deze Lexus RX uit 2002 was eigenlijk de eerste in zijn soort – Liefhebber gezocht

Vierseizoenenband steeds populairder, zomerband verliest tractie bij consument

Xiaomi bouwt nu al 500.000ste auto

Minder dan 60 procent van auto's in Nederland heeft nog een handbak
