Seat Mii 1.0 60pk Ecomotive Sport Dynamic (2014) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | Mii 1.0 60pk Ecomotive Sport Dynamic |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 138.035 km |
KM-stand laatst | 143.206 km |
Seat mii
- 143.206 km
Het moest er toch maar eens van komen, overstappen naar een kleine,zuinige auto.
Na een aantal tests en reviews te hebben gezien besloten om voor een seat mii te gaan.
Mijn keuze is gebaseerd op wat voor mij belangrijk is en waar de auto voor gebruikt gaat worden!
Op deze sport daymamic zit wel wat extra luxe zoals, airco, c.v. met afstandsbediening, verwarmde stoelen en een infoschermpje.
De bijde voorramen kan ik vanaf de bestuurders kant bedienen, wat wel een heel belangrijk punt is als ik de tests moet geloven.
Ook de uitklapraampjes in de achterdeuren storen mij niet, in de 3 deurs versie zitten immers helemaal geen ramen die open kunnen.
De binnen ruimte valt mij zeker mee. 90% van de tijd zit ik alleen, op de prima zittende stoelen, in de auto, maar zelfs met mijn 1.88 is het prima een uurtje vol te houden "achter mij zelf" alleen niet met de beentjes tegen elkaar zoals de mannen van autoweek graag zitten. Voor de wekelijkse boodschappen kan je met één hand een gedeelte van de achterbank plat leggen. Twee weken geleden een ikea paket van 2 meter lang gehaald, 2 man in de auto en het kleppie dicht.
De buitenkant ziet er net iets minder saai uit door de donkere ramen en 15inch velgen.
Het rijden in de mii moest eerst zeker wennen na een mondeo met 125pk! Maar als je de slag te pakken hebt valt dat ook zeker niet tegen. Met het invoegen op de snelweg kan je makkelijk snelheid maken, even in de de 4 laten en het extra geluid voor lief nemen.
Ook bij 120 geen zweverig gevoel, komt waarschijnlijk door de stuurbekrachtiging die bij lage snelheden heerlijk licht stuurt en bij hoge zwaarder.
Tot nu toe rijd ik 1op19 gemiddeld op een tank, in de zomer moet 1 op 22 haalbaar zijn.
En dan kan je echt gewoon met het verkeer mee komen.
Natuurlijk zijn er ook nadelen, vooral het stoten over drempels en korte oneffenheden.
Daar dragen de 15inch wielen en het sport onderstel natuurlijk ook aan bij.
En in de meeste gevallen is een grotere auto comfortabeler.
Maar als ik de voor en nadelen tegen elkaar wegstrepen heb ik zeker geen spijt van de overstap. Met de maandelijkse kosten die ik in de eerste 3 maanden heb bespaart heb ik al weer een lekker weekendje weg overgehouden :-)
Gister voor de eerste keer in 32jaar een lekke achterband, schroef er in! De auto gaf keurig aan op het dashboard dat de bandenspaning te laag was.
Op zoek naar nieuwe banden. De all season achterbanden stonden al op het apk formulier, ik dacht ik doe het direct maar goed en laat er 4 nieuwe onder zetten. Eerst zoeken bij de bekende bandenboer. Daar kwam ik voor 4 continental banden in de maat op het fijne bedrag van €660 inclusief monage, het was maar goed dat ik zat! Na 10min. zoeken op mp een adresje gevonden die precies dezelfde banden aanbood voor €250 all-in! Keurig gemonteerd, binnen een uurtje €410 verdiend.
Wat mij het meeste opviel is dat de banden veel stiller zijn, wat mooi meegenomen is!
Sinds aanschaf komt er van achteruit de auto een bonkend geluid, iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik heb nog garantie, dus ik ga er nog mee terug, maar ik vind het altijd wel fijn om zelf ook een idee te hebben wat er aan de hand is.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.