Seat Ibiza 2.0i 16V GTi Cupra (1998)

autoreview

Seat Ibiza

Signalement

UitvoeringIbiza 2.0i 16V GTi Cupra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf38.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op de een of andere manier is deze auto voor mij iets bijzonders. Bij mijn eerste proefrit had ik niet het idee in een GTI te rijden, totdat ik de auto een keer doortrok in zijn toeren.
Holy shit!

Het is dus een snelle auto dankzij de 2 liter Golf GTI motor. (2.0 16 v met 150 pk en 180 nm koppel.)
Deze presteert dankzij het lagere gewicht van de Ibiza uitstekend. (0-100 in 8.3 seconden, top 216 km/uur.)
De auto kan wel ’bijten’ in een iets te snel genomen bocht, wat hem een beetje listig maakt, maar dat is goed onder controle te krijgen. Ik zou deze auto alleen nooit aan een beginnende bestuurder aanraden...

De hele wagen verkeert nog in topconditie en is 100 procent origineel. Het olieverbruik is zeer laag, en alles voelt nog als nieuw. Ook de uitrusting is vrij compleet. Alleen airco en cruise-control ontbreken.
De halflederen stoelen geven veel steun, en het interieur is goed verzorgd. Ik ben ook erg blij met de olietemperatuurmeter, waardoor ik kan zien wanneer de motor echt warm is.

Ooit afstand doen zal moeilijk worden.

Update:
Wegens de hoge benzineprijzen, onderhoudskosten, en het feit dat ik het niet kon laten om constant hard te rijden heb ik deze auto ingeruild.
Rijd nu in een nieuwe Suzuki Swift.

PROBLEMEN

Gelukkig heb ik nooit een probleem gehad waardoor de auto mij in de steek liet.

Maar helaas:

-Uitlaat vervangen (midden en einddemper)
-Stuurhuis vervangen (liep aan, was mijn eigen schuld)
-Schokbrekerkoppen vervangen (was niet nodig, het euvel was het stuurhuis)
-Radio kapot (is onder garantie gerepareerd)
-nieuwe koppelingskabel (garantie,maar ook onnodig, alleen het koppelingspedaal zelf moest gesmeerd worden)

Verder alleen normaal onderhoud.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens