Rover 620 Si Luxe (1998)

autoreview

Rover 600-serie

Signalement

Uitvoering620 Si Luxe
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf103.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Rover 600 Si luxe automaat... Comfort en luxe op een niet opvallende manier, waar je heel snel heel veel ongemerkte kilometers mee maakt.

Qua interieur zeer luxe uitgevoerd, kalfslederen bekleding op zowel de stoelen als deuren. Typische britse notenhouten afwerking op Deuren, Daskboard, Stuur, Ventilator-openingen en Middenconsole.
Ook qua extrieur een redelijk chique maar absoluut niet opvallende verschijning met nette velgen en met in de carosseriekleur gespoten spiegels deurhendels en stootstrippen.

Betreft de rijeigenschappen is het zeker een goede betrouwbare auto. Snel daarintegen is hij niet, maar daar is hij ook duidelijk niet voor bedoeld.
De Automaat schakeld soepel, druk hem alleen niet tot op de bodem terwijl je al rijdt, er zal een ongelovelijke herrie volgen en de auto zal een behoorlijke schok geven alvorens op een (schappelijke, maar niet indrukwekkende) acceleratie over te gaan.

Minpunt vind ik het motorgeluid van de 2 liter motor, deze klinkt zeker niet zoals een auto van deze klasse zou moeten klinken, sterker nog.. je zou zo geloven in een rauwe diesel te rijden..

Voor de Rest; absolute aanrader met een overvloed aan vakjes en dashboardkastjes.

Het verbruik ligt gemiddeld rond de 1 op 10,5 met een sportieve rijstijl op snelwegen.

(update: door woon/werkwijzingen rijd ik nu minder snelweg en meer bebouwde kom, verbruik is hierdoor gezakt naar ongeveer 1 op 9)

PROBLEMEN

Alleen een afgebroken dashboardkastje.

Update:
na 1,5 jaar rijplezier nog steeds geen noemenswaardige dingen; 2 onderhoudsbeurten, 2 banden, 1 uitlaatpijp, 1 nieuw spatbord verder en zonder ook maar een lampje te vervangen... rijden we nog steeds even vrolijk rond.

Trouwens wel een minpuntje erbij ontdekt: de achterremmen ’klikken’. Bij het hard remmen en daarna wegrijden hoor je ze vast en los klikken. Na diverse logeerpartijtjes bij de dealer is hun conclusie dat dit normaal is bij dit type auto.

Update 2:
Na 3,5 jaar doen we het 600boek dicht... tijd voor een nieuwe ride. Op de bovenstaande onderhoudsdingen zijn geen noemenswaardige dingen toe te voegen.. een paar onderhoudsbeurten, remblokken rondom en ohja een wielremcilinder en radiator...
Persoonlijk vind ik t erg netjes allemaal en heeft deze auto weinig nadelen. betrouwbaarheid top, onderhoudskosten gemiddeld alleen de waarde is zeker sinds Rover faillier ging, naar een dieptepunt gezakt: Auto gekocht voor 13.000 euro... 3,5 jaar later verkocht ik hem voor 4000 euro, en dat (al zeg ik het zelf) voor een in topcondite zijnde auto met 150 dkm op de teller...

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.