Rover 418 SLD (1995)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 418 SLD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 163.097 km |
KM-stand laatst | 236.605 km |
4-deurs sedan, D, H5
- 236.605 km
Nadat ik noodgedwongen afscheid moest nemen van mijn vorige auto had ik niet genoeg geld om direct een nieuwe auto te kopen. Na een half jaar sparen ging ik weer kijken wat er te koop was. Deze Rover stond in Elst (Utrecht) en was 1000 euro gezakt omdat het stuur aan de rechterkant zit en de auto daardoor niet snel werd verkocht. Voor mij juist een reden om het te proberen. Het rijden in een Engelse auto is even wennen, maar ik was er al aan gewend voordat ik vanuit Elst naar huis was gereden. In het begin moet je actief blijven nadenken over je positie op de weg, anders rij je met je linkerkant op de verkeerde helft. Maar dat is alleen in het begin, je leert het snel genoeg af.
Vergeleken met mijn vorige auto, ook een diesel, kreeg deze auto het wel voor elkaar om af te slaan als ik de koppeling zonder gas liet opkomen. Dat vond ik wel een nadeel voor een dieselauto, maar het rijgenot was er wel. Mijn laatste auto zonder airco, maar omdat ik dat zo gewend was kon ik er wel mee leven. Ik heb met de auto rondgereden in Nederland, Duitsland, Polen, Zwitserland, Luxemburg, Frankrijk en België over diverse soorten wegen en overal bleef de auto mij trouw. Ik had echt het gevoel dat ik op de auto kon vertrouwen, een solide bak.
Per tank reed de auto 400 miles en op de snelweg moet je je aan de limiet van 80 mph houden. Met de afwijking van de auto erbij was dat precies 120 km/h. Toen ik de auto alweer een poosje in bezit had, kwamen de noodzakelijke reparaties ook langs. Geen heel gekke dingen gehad, maar om de kosten te drukken wel veel dingen zelf gedaan voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt. Een paar aanrijdingen gehad en van het verzekeringsgeld zelf onderdelen besteld en opgehaald. Gelukkig zit er in Kollum (Fr) een bedrijf dat handelt in Rover-onderdelen dus ben ik een keertje op en neer naar Friesland gereden om een deur op te halen.
In 2009 waren er diverse redenen om de auto weg te doen. De gebreken begonnen toe te nemen, de wens om over te stappen op LPG werd groter en de verwachting dat ik de auto moest gaan delen met mijn vrouw was ook een goede reden om van de Engelse auto af te stappen. Bovendien kon ik gebruik maken van de sloopregeling waardoor ik 1000 euro korting kreeg op de aanschaf van mijn volgende auto. In december 2009 heb ik de auto dan ook ingeleverd in ruil voor een kleinere LPG-auto.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren