Rover 418 SLD (1995)

autoreview

Rover 418 SLD (1995)

Signalement

Uitvoering418 SLD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf163.097 km
KM-stand laatst236.605 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

4-deurs sedan, D, H5

  • 236.605 km

Nadat ik noodgedwongen afscheid moest nemen van mijn vorige auto had ik niet genoeg geld om direct een nieuwe auto te kopen. Na een half jaar sparen ging ik weer kijken wat er te koop was. Deze Rover stond in Elst (Utrecht) en was 1000 euro gezakt omdat het stuur aan de rechterkant zit en de auto daardoor niet snel werd verkocht. Voor mij juist een reden om het te proberen. Het rijden in een Engelse auto is even wennen, maar ik was er al aan gewend voordat ik vanuit Elst naar huis was gereden. In het begin moet je actief blijven nadenken over je positie op de weg, anders rij je met je linkerkant op de verkeerde helft. Maar dat is alleen in het begin, je leert het snel genoeg af.

Vergeleken met mijn vorige auto, ook een diesel, kreeg deze auto het wel voor elkaar om af te slaan als ik de koppeling zonder gas liet opkomen. Dat vond ik wel een nadeel voor een dieselauto, maar het rijgenot was er wel. Mijn laatste auto zonder airco, maar omdat ik dat zo gewend was kon ik er wel mee leven. Ik heb met de auto rondgereden in Nederland, Duitsland, Polen, Zwitserland, Luxemburg, Frankrijk en België over diverse soorten wegen en overal bleef de auto mij trouw. Ik had echt het gevoel dat ik op de auto kon vertrouwen, een solide bak.

Per tank reed de auto 400 miles en op de snelweg moet je je aan de limiet van 80 mph houden. Met de afwijking van de auto erbij was dat precies 120 km/h. Toen ik de auto alweer een poosje in bezit had, kwamen de noodzakelijke reparaties ook langs. Geen heel gekke dingen gehad, maar om de kosten te drukken wel veel dingen zelf gedaan voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt. Een paar aanrijdingen gehad en van het verzekeringsgeld zelf onderdelen besteld en opgehaald. Gelukkig zit er in Kollum (Fr) een bedrijf dat handelt in Rover-onderdelen dus ben ik een keertje op en neer naar Friesland gereden om een deur op te halen.

In 2009 waren er diverse redenen om de auto weg te doen. De gebreken begonnen toe te nemen, de wens om over te stappen op LPG werd groter en de verwachting dat ik de auto moest gaan delen met mijn vrouw was ook een goede reden om van de Engelse auto af te stappen. Bovendien kon ik gebruik maken van de sloopregeling waardoor ik 1000 euro korting kreeg op de aanschaf van mijn volgende auto. In december 2009 heb ik de auto dan ook ingeleverd in ruil voor een kleinere LPG-auto.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens