Rover 214 Si (1992) #2

autoreview

Rover 200-serie

Signalement

Uitvoering214 Si
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Rover 214SI ziet er in de Sprint uitvoering best sportief uit (o.a. ook door de niet standaard BBS velgen) met een standaard achterspoilertje. De motor maakt dit gedeeltelijk waar, met een behoorlijk aantal PK"s. Wel is de motor behoorlijk rumoerig, speciaal bij 130km/u op de teller(daarboven neemt het gebrom af). Daarnaast kent de auto tal van piepjes en kraakjes afkomstig van het dashboard, B-stijl en de grote achterklep. De auto is behoorlijk ruim en geeft ook een ruim gevoel. Het interieur doet verder luxe aan. Met 1 op 14 is de dorst van de motor in orde. De auto is aardig comfortabel bij een lange rit (lekkere stoelen), al stuitert hij wel een beetje. De auto stuurt vrij direct (maar zwaar bij het inparkeren, gezien het gebrek aan stuurbekrachtiging).

PROBLEMEN

De auto heeft sinds 2001 behoorlijk wat problemen gekend: kapotte dynamo (de bevestigingsboutjes hadden losgelaten); een bougie die uit het blok was geschoten; en direct daarna uitvallen van de motor, waarna alle bougies, bougiekabels en verdelerkap zijn vervangen. In 2002 een versleten kopplingsplaat, en in 2003 een vastgelopen dynamo en een kapotte waterpomp. Bij de grote beurt in mei 2003 bleek daarnaast nog eens dat een bougiegat diende te worden gerepareerd door de garage (verkeerd gemonteerde bougies in 2002?).
Daarmee bleek de Rover 214SI dus niet altijd even betrouwbaar, waarbij kan worden opgemerkt dat de helft van de problemen zich voordeden na of tijdens lange wat snellere ritten (130-140 op de teller) in het buitenland.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.