Rover 220 GTi (1993)

autoreview

Rover 200-serie

Signalement

Uitvoering220 GTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf100.080 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is de eerste auto die ik gekocht heb.

Ik was op zoek naar een sportieve, kleine auto en die heb ik gevonden. Hij is niet al te groot, alhoewel je wel makkelijk achterin kan zitten en er is dan nog genoeg plaats om spullen mee te nemen onder de hoedenplank.

Sportief is hij ook. Van 0 naar 100 neemt ongeveer 8 seconden in beslag. Hij rijdt erg soepel en je gaat heerlijk door de versnellingen heen. Wel is het oppassen met de koppeling, deze gaat namelijk heel erg licht, maar dat is een kwestie van wennen.
Hij rijdt heel lekker en honderd in 3 is geen probleem... Het is natuurlijk beter dat je nog een keer doorschakelt, maar het is goed te doen. Hij pakt lekker op en rijdt als de spreekwoordelijke trein.

Verder is het een aparte auto: wat ik daarmee wil zeggen is dat toen ik op zoek was zag ik heel veel Golfjes voorbij komen. (geen kwaad woord over Golf hoor) 9 van de 10 leken afgeragd. Een Rover (zoals deze) zie je niet zoveel en zag er meteen een stuk beter uit. Verder is hij wat mij betreft sportiever dan een Golf GTI en hij is nog luxe ook.

Komen we op het volgende punt:
De auto is voorzien van half leren (sport) stoelen, electrisch bedienbare ramen (voor), schuif/kanteldak en spiegels, stuurbekrachtiging, abs, centrale deurvergrendeling en in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Verder aan de buitenkant: lichtmetalen wielen, achterspoiler, meegespoten bumpers en stootstrips en een mooie dubbelloops uitlaat.

Als laatste heb ik zelf (hij is verder helemaal origineel) een Pioneer radio/cd/mp3 speler ingebouwd en uit de standaard Rover speakers (2 voor en 2 achter) klinkt het geweldig.

PROBLEMEN

-rotor in ontsteking vervangen
-stukje in de katalysator afgebroken en weggehaald (anders verstikte hij zichtzelf en gaf die een verkeerde impuls door naar de computer die dan op zijn beurt weer teveel/te weinig benzine liet inspuiten. Met als gevolg dat als de motor warm was dat hij ging haperen en stotteren. (is ook verholpen)
- motorkapsluiting is eigenhandig gerepareerd.(door de vorige eigenaar)

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens