en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Mégane RN 1.6e |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 1997 |
KM-stand laatst | 0 km |
De eerste jaren waren wij zeer tevreden met onze Mégane.
Goede stevige stoelen, pittige motor, die bovendien behoorlijk zuinig met de brandstof omspringt. Een gemiddeld verbruik van 1:15 bij een rustige rijstijl is gewoon haalbaar. Olieverbruik is niet aan de orde. Gewoon 1 x per jaar (met de APK) olie verversen en klaar was kees. Ook de functionaliteit van de hatchback beviel ons zeer goed. Wij hebben de auto gebruikt voor korte ritten (buurtverkeer) en regelmatig op de snelweg, een gecombineerde mix dus.
Bij een km.stand van 54.000 moest de complete uitlaat (wegens doorroesten) worden vervangen. Dit vond ik wel erg snel, maar een vorm van coulance van de Renault dealer was er niet bij. Verder begon de motor vanaf ca. 40.000 km. kuren te vertonen. Bij het afremmen (stoplichten e.d.) sloeg de motor steeds af, zowel bij koude als warme motor.
Voor mij was het nog wel op te lossen door (nog rijdende)even de koppeling te laten opkomen, dan sprong de motor meestal wel weer aan. Maar voor mijn vrouw, die dit trucje niet beheerst, was het een ramp. Afrijdende op een rotonde vielen alle functies uit en sprong het stuur zelfs in het stuurslot. De dealer reageerde hierop zeer laconiek met de mededeling dat hij "van dit probleem nog nooit had gehoord". De Renault-dealer heeft het probleem ook nooit kunnen/willen verhelpen. Enige keren per jaar voegde ik aan een tank benzine een flesje injectiereiniger toe, maar ook dit bleek geen afdoende oplossing.
Uiteindelijk hebben wij, hoofdzakelijk vanwege dit probleem, de auto verkocht.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren