Renault Mégane RT 2.0 (1996)

autoreview

Renault Mégane

Signalement

UitvoeringMégane RT 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik tot 2 keer toe plezierig in een Franse auto op LPG had gereden, heb ik in 2001 een bijzonder mooie zwarte 2.0RT (5d) met airco en lm velgen gekocht. De auto had toen 125000 km gereden en stond in de showroom bij de dealer.

Afgezien van de technische malheur was het wel een fijne auto. De 2.0 gaat als de brandweer, zit heerlijk (de RT uitvoering heeft sportieve Comfort stoelen) en ziet er goed uit. De versnellingsbak is wel wat lomp. Ruim voldoende ruimte achterin voor 3 kinderen - ook in de hatchback. Wat ik heerlijk vond is de combinatie van de sterke motor, prima weggedrag en toch comfort. Geen bonkerig gedrag en ook geen gedweil.
Deze RT comfort had geloof ik 1 optie niet, nl. het open dak. Voor de rest alles: airco, 16 inch lm velgen, elektrisch verstelbare spiegels, dito ramen, getint glas, mistlampen, interval met 7 standen.

PROBLEMEN

Bij aflevering bleek de airco defect, onder garantie gerepareerd. Tijdens de ganrantieperiode van 6 mnd ben ik een keer of 7 bij de dealer teruggeweest: de motor liep herhaaldelijk op 2 cilinder (2CV gevoel!) a.g.v. verkeerde bougies. Ook moest een vd wiellagers worden vervangen. Aan het eind vd garantieperiode wachtte een grote beurt waarbij er een nieuwe katalysator onder moest én 2 nieuwe banden waardoor ik 750 euri mocht betalen.
Een jaar later bleken de kleppen verbrand waardoor en een cilinderkoprevisie moest plaats vinden. Die heb ik ik bij een andere dealer laten uitvoeren maar dat kostte me wel dik 1800 euro. Ook nog een keer een nieuwe koppakking gehad. Toen de katalysator op nieuw kuren begon te vertonen heb ik hem er uit gedaan (begin 2004) en ben weer gaan leasen.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens