Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business (2008)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 100 km

15 september 2008
Vanaf 11 september 2008 mag ik rijden in mijn nieuw gekozen leaseauto. Vergeleken met de vorige auto (Opel Astra, zoals omschreven), is dit een wereld van verschil! Rustige motor, voldoende trekkracht, rijke uitrusting en uitstekend comfort. En een blits kleurtje... Gekozen voor de nieuwe kleur die met de Megane GT is meegekomen: Bleu Metal.

\'t Is m\'n eerste Renault, na Skoda (Fabia) en Opel (Astra). De laatste was een voorloop-auto en beviel absoluut niet, met name motor-technisch. Bij Renault is het nog een beetje afwachten wat de ervaringen worden. De eerste indruk is erg goed.

Wat me bij oudere Renaults opvalt is de vaak grauwe saaie bekleding en het gebruik van veel harde kunststoffen. De Business Line uitvoering die ik nu rij heeft zwarte bekleding met een lichtblauw stiksel. De stof is degelijk, evenals de materialen van het dashboard. Wat dat betreft voelt het redelijk \'Duits\' aan.

De geïntegreerde navigatie (€0 actie) is van Carminat. Merkbaar geen TomTom, maar na wat studie van de menu-structuur ook wel prettig. De TomTom werkt wat intuïtiever en maakt meer gebruik van iconen. De bediening van de Carminat gaat via een draaiknop en niet via een touchscreen. De draaiknop heeft nog wel eens de neiging te \'spinnen\'. Hierdoor vlieg je nog wel eens over de bedoelde menukeuzes heen. Maar voor een gegeven paard...
Overigens is de standaard database Benelux meegeleverd. Dit is wel inclusief alle hoofdwegen van Europa.
Het scherm van het navigatiesysteem is trouwens verweven met de radio en de boordcomputer. Zenderkeuze, RDS informatie, tijd en temperatuur worden allemaal op het grote scherm bovenop het dashboard getoond. Overigens wordt (m.u.v. de navigatie gegevens) dit ook in het klein weergegeven tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Dus als je de navigatie niet gebruikt, kan je zonder problemen het scherm weg laten klappen.

Het glazen panoramisch dak (€0 actie) is geweldig! Wat een licht! En dan kan deze ook nog open. Steek je tong maar uit naar al die Peugeot 307 rijders met hun vaste glazen dak! Bediening daarvan gaat eenvoudig.

Als er wat meer kilometers op de teller staan, zal ik dit logboek weer bijwerken. Uiteraard t.z.t. ook foto\'s toevoegen.

PROBLEMEN

  • 100 km

Eén keer kwam het geluid van het navigatiesysteem niet terug na een lang telefoongesprek. Na een stop en herstart van de auto was dit herstelt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.