Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line (2012) #28

autoreview

Renault Mégane Estate
Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault MéganeRenault Mégane 2012Renault Mégane

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst98.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe voorloop auto

  • 98.000 km

Woensdag de 5e april 2017 was het dan zover. Ik mocht m'n voorloop Clio inruilen tegen een iets grotere, comfortabele en mijns inziens mooiere auto: een Renault Megane Estate GT-Line uit 2013. Het betreft de ECO2 diesel met 110 pk.

Tot 1 december van dit jaar rij ik shortlease vanwege afspraken hierover met mijn werkgever en de afgelopen vier maanden heb ik mij verplaatst in een witte Clio uit 2015. An sich een prima auto, maar voor de kilometers die ik per jaar verwacht te rijden (ca. 60.000) is wat meer comfort wel gewenst. Na een tijdje wachten kwam deze donkergrijze GT-line vrij in de pool en was de keuze voor mij snel gemaakt. Een shortlist aan zaken waar ik in de Clio nog niet over beschikte die mij er blij maken:

- Climate Control
- Licht- en regensensor
- Parkeersensoren voor én achter plus een achteruitrijcamera
- Veel stiller (duh, klasse hoger natuurlijk)
- 6 versnellingen - als in: 2000 tpm bij 130 km/u
- Ruimte!
- Gevoelsmatig meer power (Clio had 90 pk op ca. 1050 kilo, deze heeft 110 pk op ca. 1250 kilo)

Het enige nadeel vind ik persoonlijk het sportonderstel. Tenminste, volgens mij zou dat hier onder moeten hangen. Hij stuurt prima en ik kan er ietsje meer mee smijten dan de Clio, maar ik vind hem nogal stuiterig als ik door de wijk rij over de klinkertjes. Jep, het is leuk om makkelijk een hoekje om te gooien, maar ik hecht meer waarde aan een auto die alle hobbels voor me uitvlakt alsof ze er niet zijn. Ik wil graag comfortabel reizen en niet moe uitstappen en ik denk dat dit nog beter kan met een normaal geveerde auto.

Voor nu wil ik het hier even bij laten gezien m'n blik op de auto niet heel objectief is omdat ik nogal een upgrade heb gekregen. Het enthousiasme moet eerst maar even bekoelen.

Korte verklaring sterren:
Comfort: Stukken beter dan de Clio, soms wat stuiterig
Prestaties: Meer dan genoeg power voor in NL
Betrouwbaarheid: Nog niks mee gehad
Gebruikskosten: Nog niks mee gehad

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.