Renault Mégane Estate dCi 110 Dynamique (2012)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 62.000 km |
KM-stand laatst | 160.000 km |
Voor mij geen Renault
- 104.500 km
2014: Mijn Peugeot 307 2.0 HDI naderde de 300.000 km en het wordt tijd voor een opvolger.
Zoals ik me meestal voorbereid op een duurdere aankoop, zet ik mijn voorkeuren, mijn eisen, prestaties van de auto enz. in een Excelsheet en dan maar vergelijken.
Bij mijn eerste vergelijking kwam de Renault Mégane voor mij er als beste uit.
Omdat ik zoveel slechte verhalen had gehoord over de Mégane, voornamelijk elektronica die storingen gaf, heb ik verder gezocht. Voor mij geen Renault Mégane.
In totaal ruim 1,5 jaar later (uiteraard met tussenposen en omdat de Peugeot het nog zo goed deed) bleef de Renault als beste uit de bus komen.
Ik heb me toen maar eens verdiept in de reviews op diverse sites. Hier werd ik onaangenaam verrast. Ik moest namelijk mijn visie op de Renault bijstellen. In de reviews tot 09-2011 waren inderdaad nogal wat storingen. Maar ná september 2011 bijna geen storingen meer. Nog maar een keer zoeken naar gebreken, maar weer niet meer dan wat incidentele losse storingen.
De voordelen van deze auto ten opzichte van soortgelijke auto’s van andere merken:
- Meer ruimte (zowel voor als achter)
- Zuiniger (niet alleen de fabrieksopgave maar ook de gebruikerservaringen)
- Meer luxe
- Meer accessoires
- Stiller
- Goedkoper
Na lang zoeken deze wagen gevonden:
- Bouwjaar 2012
- 62000 km. op de teller
- Automaat
- Diesel
- Meer opties dan ik nodig vond
Nu ruim 40.000 km. verder en mijn nieuwe oordeel over de Renault Mégane:
- Het is de meest uitgebreide auto die ik ooit gehad heb
- De meest comfortabele auto die ik ooit gehad heb
- De meest stille auto die ik ooit gehad heb
- Geweldige wegligging
- Geweldige caravantrekker
- Verbruik van 1 op 17,3 inclusief caravankilometers (Spanje op en neer (4000 km.))
- Garagebezoeken In deze 40.000 km.
o 80870 km. Schokbrekers achter verzwaard i.v.m. caravan
o 82500 km. Remblokken vóór vervangen
Deze wagen heeft me aangenaam verrast en ik ben zeker van plan om de 300.000 km. grens te passeren.
Blijft geweldig
- 160.000 km
Sinds het vorige verslag zijn we inmiddels weer 80.000 km. verder.
110. 000 km. - diverse keren meldingen die te maken hadden met de gloeispiralen. Na diverse meldingen toch besloten de gloeibougies te vervangen.
111.000 km. - remblokken en remschijven inclusief lagers (maken onderdeel uit van de remschijven) vervangen
128.000 km - lampje dagrijverlichting links vervangen
135.000 km. - reparatie brandstofsysteem waarschijnlijk veroorzaakt door tanken van verontreinigde diesel (lekker goedkope brandstof maar toch duur door reparatie)
147.700 km. - lampje achterlicht linksachter vervangen
150.000 km. - Nieuwe accu
159.000 km. - Airco condenswaterafvoer verstopt
Verder natuurlijk de apk's en grote- en kleine beurt.
Hoewel er wat extra kosten waren deze keer, bevalt de auto nog steeds enorm goed.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Renault Mégane Estate dCi 110 – 2012 – 481.442 km - Klokje Rond

Occasion triotest - Compacte stationcars uit 2012

Renault Mégane Estate 2.0 16V Turbo 220 GT (2013)

Renault Mégane 1.5 dCi - Ford Focus 1.6 TDCi - Dubbeltest

Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Expression (2012)
