Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line (2012) #25
autoreview

Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand laatst | 125.000 km |
Lijkt wel een Japanner!
- 125.000 km
Ik was van plan om na 2 -3 jaar de Megane in te ruilen; maar eigenlijk is er geen enkele aanleiding. Geen kraakje, geen wanklank over de kwaliteit van deze Megane. "Er läuft und läuft" alsof het een japanner is, want van Volkswagen kan je dat al lang niet meer zeggen!
Ruim drie jaar geleden belasting gedreven een prachtige Accord verruilt voor een Megane. En dat bevalt dus boven verwachting. Afgezien van de belastingvoordelen kan je alleen al van het toenmalige verschil in aanschafprijs een leuke klassieker er bij kopen! Is de Megane dan net zo goed als de Honda? Nee, wel bijna! De Accord rijdt net iets beter, trok iets sneller tussen de 100 en 150 km/h op en het interieur was iets groter. Veel scheelt het allemaal niet, maar genoeg om de Accord te missen. Voor de onderhoudskosten gaat dit helemaal niet op. De Accord was probleemloos, maar dat is de Megane ook. Het grote verschil zit in de garagerekeningen. De Megane hoeft niet alleen minder naar de garage, om de 30.000 km in plaats van 20.000 km, ook de rekeningen zijn fors goedkoper. Misschien dat door dit verschil de ongemerkt toch twee keer voorgekomen extra garagebezoeken niet zijn opgevallen. Beide keren betrof een garantiekwestie. De eerste keer is de accu vervangen en de tweede keer een klep in het uitlaatsysteem. Beide keren keurig opgelost door de dealer. Goed kwalitatief dus niets op te merken, ook het interieur ziet er nog prima uit. Blijft er dan niets te wensen over? Jazeker, zowel bij de Accord als bij de Megane erger ik mij soms aan de vering, of liever gezegd het gebrek daar aan. Ik heb bewust gekozen voor de GT-line in verband met de stoelen en inderdaad zijn die heerlijk en steunen de onderrug ook na 125.00 km. Bijkomend voordeel is dat de Megane ook nog eens leuk stuurt, maar daar staat wel minder comfortabele vering tegenover. Misschien toch hierna dan maar een Citroen C5 met als één van de laatste hydrauliek?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.