Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2002)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

November 2003 de Renault gekocht bij een Renault specialist. De auto was toen net geen 2 jaar oud en had toen nog maar 55000km gelopen. Ik viel voornamelijk voor het uiterlijk en na een proefrit en een goede inruilprijs van mijn vorige auto was de koop snel gedaan. In de eerste maanden een zeer fijne auto. Een luxe auto met alles erop en er aan. Voldoende trekkracht, redelijk zuinig (1:14,5) en voldoende ruimte. Helaas voor mij begonnen daarna nogal wat problemen.

PROBLEMEN

Na een paar maanden begonnen er al wat problemen te ontstaan. Tijdens het remmen, trilde de auto in het stuur en in de pedalen. Er zijn toen nieuwe remschijven en remblokken geplaatst. Helaas begon de auto na een maand weer te trillen. Na een telefoontje van de dealer naar Renault bleek dat de wiellagers vervangen moesten worden. Was een modificatie.

Daarna zijn toen de lagers en wederom de schijven en blokken vervangen, dit op kosten van de dealer.

Verder zijn er de volgende onderdelen vervangen:

- xenon lampen, bleek de omvormer van de xenon lampen te zijn, deze is toen ook vervangen.
- de sleutelkaart (2x)
- de turbo!(bij 70.000 km!!)
- het middelste deel van de uitlaat ging resoneren, is toen ook vervangen.
- bij km stand 95.000 is de koppeling met drukgroep vervangen.
- Bij het vervangen van de distributie riem is ook de waterpomp vervangen omdat deze lekte.
- Fuseekogel rechtsvoor en stuurstang zijn ook vervangen omdat er speling op zat.
- Tevens zijn al meerder malen de ventielen met sensoren vervangen omdat die bij een juiste bandenspanning aangeven dat de spanning niet goed is. uiteindelijk maar gevraagd of deze niet uit te schakelen zijn, gelukkig kon dit.

Al met al zijn dit zaken die voor mij het rijden van Renault zo duur hebben gemaakt, dat ik nooit meer een Franse auto wil, en zeker geen Renault (wij rijden de auto prive). De auto is in mijn ogen van bedenkelijke kwaliteit, je hoort in het dashboard en bij de achterbank piepjes en kraakjes en gezien het bovenstaande kan ik denk dit gerust constateren. Ik inmiddels zo`n weinig vertrouwen in de auto dat ik hem maar heb ingeruild. Morgen krijg ik mijn nieuwe auto, een Hyundai Tucson CRDI, hopelijk heb ik daar meer geluk mee.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.