Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 100pk Expression (2002)

Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 100pk Expression (2002)

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 100pk Expression
Bouwjaar2002

Sinds 4 weken rijd ik in een Renault Laguna Grand Tour 1.9dCi 100 pk Expression.Ik heb hiervoor een Audi A4 110 pk TDI 1997 gehad met 285.000 km op de teller.
Ik heb deze Renault Laguna gekocht zonder garantie, aangezien deze rechtstreeks uit de lease komt. Hierdoor heeft hij zijn beurten volgens het boekje gehad.

Na 2000 km heb ik geconstateerd dat er een wereld van verschil zit tusssen een Audi en een Renault. De Audi was
zeer karig uitgerust, maar de afwerking van de Audi ligt
wel op een hoger niveau als de Renault. Het rijcomfort van de Renault ligt wel op een hoger niveau dan de Audi. De stoelen van de Renault vind ik wel wat aan de zachte kant.
De uitrusting [climacontrol etc.etc] is zeer goed!

Ik heb tot op dit moment geen problemen gehad, slechts 1 keer wou de auto slecht starten [-6 graden]. De accu bleek wel goed te zijn. De gordels voor en achter rollen niet meer automatisch terug, zodat we dit zelf moeten doen.
[is wel vervelend].

Het dashbord kraakt nogwel eens bij temperatuurverschillen.

Het vermogen van de auto [101 pk] is niet overdadig, maar hij is wel stil. Het verbruik van gemiddeld 1 op 14,5 valt me ietwat tegen, aangezien ik vrij rustig heb gereden.
Ik zal via regelmatige updates u op de hoogte houden van mijn ervaringen met deze Renault Laguna Grand Tour!

3,3